En vecka...

 
...av kursen är gjord - och jag är redan totalt uppslukad av ämnet!? :-D
 
Så pass att jag parallellt med formstudierna även har repeterat 1800-talet från mina tidigare studier i historia!
 
Vet ni egentligen vilket oerhört spännande och dynamiskt århundrade det var!? 8-) Det är så lätt att tro att det mesta som spelar någon roll idag har hänt under 1900-talet, men ICKE!!! 1800-talet = revolutioner, på alla de plan! Och om någon är sugen på att på ett lättsamt och trevligt vis tillägna sej lite 1800-talskunskap, så kan jag varmt rekommendera en serie tv-program från UR; Max 1800-tal. Vart och ett är knappt en halvtimme långt - och det finns inga reklamavbrott!! ;-) Så byt ut någon idiotisk dokusåpa om vardagkävllarna mot dessa istället, säger jag bara!! :-D
 
För att återgå till form-ämnet. Jag har plötsligt börjat se alla mina saker på ett helt annat vis än tidigare!? Hux-flux är jag oerhört kritisk till mina prydnadssaker, och undrar varför i herrans namn jag har skaffat mej vissa av dem? Särsklit de som vare sej har ett ekonomiskt eller något extravagant funktionellt värde, som tex några långskaftade platsblommor i en vas placerade i ett fönster jämte en blommande amaryllis: 
 
 
 
 
 
Du milde, vilken dålig heminredningssmak jag har!? 8-X
 
Nu närmast ska jag åka till en second hand-butik, och minst lika kritiskt analysera föremålen på hyllorna där!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vilken härlig färg på amaryllisen....här har det blivit behagliga -3 gra der idag. Ska ut till mindre marken o fodra rådjuren...
Älgarna var där imorse igen men lite längre upp i dungen så jag kom inte åt så bra för foto imrose.
Får kolla till dem igen i em

2013-01-26 @ 10:56:58
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Jane

Ha ha, ett uppvaknande ;) Vad det låter spännande med din kurs ska kolla ditt tips på UR.
Hade tänkt fota frostiga växter idag men nu snöar det (igen), så jag vet inte hur det går. Blir nog en tur till IKEA istället :)
Hoppas du hittar något spännande på loppisen!

2013-01-26 @ 11:09:23
URL: http://janesmax.blogspot.com
Postat av: Jessica K

Kul att pluggandet går bra! Första veckan brukar ju alltid kännas intressant o inspirerande, men det riktiga testet på om ämnet passar en kommer väl efter typ en månad... Så har det varit för min del iaf! Så skönt att du trivs med distans, det är ju gött att kunna sitta hemma :)
Låter som om du kommer göra en liten rensning där bland dina saker, nu när du ser dem i nytt ljus? Själv ska jag göra om lite här hemma, nya gardiner osv. Förhoppningsvis hittar jag några på Myrorna idag!
Ha en fin dag!

Postat av: Yvonne

1800-talet är riktigt intressant, jag gillar historia! Du får väl hyra ut dig sen till att stajla om lägenheter inför försäljningar? Det är ju populärt...tror jag... UR tittar jag ofta på, och Kunskapskanalen. Inga dokusåpor här inte...

2013-01-26 @ 13:16:57
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Go middag! Äntligen lite trivsammare utomhustemperatur idag, just nu ca minus 4 grader.

På tal om att stajla om så skulle nog både huset och dess innehavare behöva stajlas om här. :-)

Ha det gott!

2013-01-26 @ 13:31:28
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Bonnfrua

Hela ditt hem kanske förändras under kursens gång!? Men visst är det roligt att få upp ögonen för saker och ting.

Fö så är jag en SVT-nörd, gillar kunskapskanalen och fastna där... är det det som är tantvarning?!?!

2013-01-26 @ 15:28:09
URL: http://www.bonnfruas365-bilder.blogspot.com
Postat av: Malin B

Hur länge varar din kurs? Det är alltid lite kul när man "öppnar ögonen" och ser saker ur ett annat perspektiv.
Jag tycker dock att båda blomvarianterna är jätte fina, fast de ska få glänsa själva. Jag brukar hiva in plastblommorna i ett skåp när det finns levande som kan få stå där i all sin prakt.

2013-01-26 @ 17:01:23
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Ronnie

Vad häftigt med ditt nya "seende" !
Visst hände det saker på 1800-talet ta bara glödlampan , telefonen , elektriska stolen hmmm m.m.
Såpoperor vad är det för något ??
Ang plastblommor finns det ju dom som är riktigt snygga o inte behöver de vattnas heller (har faktiskt inga nu men har haft )
Lycka till med de nya ögonen !
Vore kul att se nån av dina bilder från Torekov vid tillfälle ang. din kommentar på min sida .
Ha det gott ! Ronnie

2013-01-26 @ 17:25:21
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: annette

Ops, det var ett snabbt uppvaknande, så kul att kursen redan har väckt så mycket slumrande hos DEj, hur skall detta sluta;-)
Ser redan den serie Du berättar om, ser nog mest på kanalen, dokussåpor vet jag knappt vad det är, har bara SVT plus fyran, nej jag har visst trean oxå som jag måste betala för på hyran, dom kvällar jag sitter ner och tnker titta på Tv så knäpper jag lite på fjärrkontrollen, stannar oftast på SVT utbildradion där det finns en massa bra program.
Hoppas Du hittade ngt fint på loppis!

Ha en fin kväll!

2013-01-26 @ 18:15:05
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: bara anna

Så härligt att du tycker ämnet är så intressant, då har du ju valt helt rätt.

Jag tyckte historia var så himla trist i skolan men hade jag gått i skola nu så hade jag säkert tyckt det var jätteintressant. Nu kan jag tänka att det var synd att jag inte var mer intresserad, känner mig urdålig på historia.

Blev det något fint fynd i dag?

Må så gott!

2013-01-26 @ 19:15:59
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: mimmi

Jag håller med .det var ett mycket intressant århundrade ..det hände otroligt mycket .. precis som det har gjort under 1900 talet.men 1800 talet var mer intressant .då det var mer jordnära saker som hände på den tiden:)
kram

2013-01-26 @ 21:14:40
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: soffie

mina amaryllisar blommar med än men snart så är de färdiga, vilka fina bilder...å va roligt att kursen är så bra,kramen

2013-01-26 @ 21:42:17
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Plastväxter är en styggelse, oavsett tidsepok :-) Så kul att du gillar din kurs. Det blir mycket lättare att plugga då.

2013-01-27 @ 21:01:06
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Lotta

Nu har jag hunnit med både farmen och nöjernas århundade. Var och en spännande på sitt sätt:-) Jag ska kolla på de andra delarna av programmet om 1800-talt i morgon, mycket lärorikt. tack för tipset!
Haha...det där med sakerna man har hemma...eller hade...det frågade jag mig då jag flyttade från huset. Konstigt nog så händer det fortfarande att frågan om varför kommer lite väl sent.

:-)

2013-01-28 @ 22:29:33
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0