Häcken full...

 
...med ANNAT!! :-)
 
 
 
 
 
 
Måndag, och som vanligt inlämningsdags på kursen. 
 
Bara GLÖM det!!! 8-(
 
Idag har jag återigen agerat färdtjänst när dottern skulle till sjukgymnasten, fast det var nog sista gången för hon hängde med hem hit efteråt och tog tillbaka sin lånebil (som har stått i garage här sedan hon opererades). Så nästa gång hon ska "gymnastisera" (på onsdag) kör hon förmodligen själv. :-)
 
(Så DÅ kanske jag kan göra min inlämningsuppgift i lugn och ro!? Eeeeh...)
 
Lånebilen är förresten makens V70 - den som han köpte i somras för att slippa cykla till och från sitt nya jobb, om nån minns!? Den senaste månaden har han fått välja mellan att cykla eller köra dotterns BMW med trasigt hjullager och hål på avgasröret - och hittills har han valt BMW:n. :-D 
 
Märks verkligen att dottern börjar komma tillbaka på banan igen nu, för det händer plötsligt lite kring henne igen! :-D I middags ringde hon och berättade att hon hade pratat med en fastighetsmäklare angående ett hus som är till salu... Visning i morgon!!
 
Så tills dess ska jag (och hon också förstås!) ha pluggat på rejält om alla fel som man bör se upp med när man köper gamla hus!!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ditte Yvonne

Haha, ja det där var ju verkligen en hel häck i häcken som vovven har ;) Lycka till med husbesiktning och inlämning och annat trevligt ;) Snart är det jul och det kanske blir tid till lite lugn och ro? :)

2013-12-09 @ 15:46:14
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

men å vad skönt att hon är så mycket bättre nu så hon kan köra bil..
härlig bild :)
men guu va spännade med en husvisning .hoppas du hinner med inlämningsavgiften nu:) kramen

2013-12-09 @ 20:11:33
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja gamla hus till salu är spännande men som sagt man får vara ordentligt påläst.
Du kanske kunde hyra mig som "mögelhund" :) Jag reagerar direkt på sånt. Tyvärr finns det släktingar som köpt hus innan jag kom på besök o då är det lite knepigare att åtgärda.

2013-12-09 @ 20:47:37
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: gunnardeckare

Hm

Varför betraktas jag som anonym?

2013-12-09 @ 20:48:20
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: mimmi

Det var för väl att hon mår så pass bra att hon kan titta på hus;)
Här händer det annars inte så mycket..ju idag tittade jag på en massa valpar..men annars så den ena dagen precis som den andra ;)

2013-12-09 @ 21:09:09
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Ha ha bra bild o rubrik
Va ska dottern din köpa hus???
M//

2013-12-09 @ 21:12:42
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Oj, här händer det grejer!
Spännande med hus.
Jag som annars tycker att det är så himla smidigt med lägenhet. ;) Bara ringa hyresvärden "så fort det är något"... Inte behöver man tänka på snöskottning, eldning, vattenskador eller annat krux. ;)
Hoppas att det blir bra på visningen och att det blir bestämt om hon vill satsa vidare eller ej.

Skönt att höra att hon mår bättre, utan hälsan har man ju ingenting.

Så ett litet grattis på din namnsdag i dag. =)
Jag är lite sent ute men fint folk kommer sent har jag hört. ;) Bara man är på rätt sida om marginalen så är det ju okej.

2013-12-09 @ 22:24:06
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

Låter ju spännande med husköp. Det är så pass stora pengar i en husaffär att det kan löna sig att anlita en expert för att kolla av det som går att kolla även om det kostar några kronor. Det är väldigt dyrt att köpa fel. Just torpargrund är väl en varningssignal för fukt och mögel, men behöver inte vara en katastrof. Det lär gå att mota fukten med fläktar under huset om det behövs.
Lycka till med husfunderingarna!

2013-12-10 @ 08:57:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lotta

Vad roligt! Hus är ju kul och då vet jag en som kommer att vara där för att hjälpa till :-)
Hoppas ni hittar alla faror och fällor som kan kan hämna i som husköpare. Men lite beror ju på priset förstås.
Jag själv är ute på nätet och kollar hus varje dag, Rätt var det är så dyker det upp något. Jag kan inte släppa det där med hus riktigt även om jag inte en dag har ångrat att jag sålde det jag hade innan. Skulle vara det känslomässiga i så fall.

Söt bild på lilla skräpsamlarens bakdel :-)

2013-12-10 @ 13:22:02
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0