Gjorde jag något onödigt nu...? 8-X

 
Beställde precis böcker till den fjärde och avslutande delkursen på Konstvetenskap A... Den nätbokhandeln som jag brukar handla ifrån, hade alla utom en. Den hittade jag på en annan nätbokhandel, som vid en näramre koll visade sej ha samtliga titlar som jag behövde - fast alla var ungefär tio spänn dyrare där... Så nu har jag fördelat köpen på två ställen, och det är bara till att hoppas att båda kan leverera innan jul!
 
Sen återstår den stora frågan om jag nånsin kommer att läsa de här böckerna!? 8-I Just nu känns det tveksamt... 
 
Den här tredje delkursen har verkligen handlat om konst och konstnärer, och det jag har tagit till mej av undervisningsmaterialet har överlag varit intressant och spännande. Tyvärr tappade jag fokus lite för mycket under de två inledande delkurserna (de som jag mest upplevde som konstvetenskapligt flum-flum, och inte alls gillade...), och det har visat sej vara svårt att ta mej själv tillbaka till allt vad studiedisciplin och "bruka allvar" heter. <:-I Slira med inlämningsuppgifter är i och för sej ingen katastrof, och det är jag dessutom inte den enda som gör... Men precis all studiemotivation tvärdog nu när jag beställde böckerna till den avslutande delkursen! :-( För nu ska vi tydligen tillbaka till flum-flummet igen... SUCK!!!
 
 
 
 
 
 
Jag har ju sökt nya kurser inför vårterminen, fast har inte fått besked än om jag har blivit antagen. Kommer jag inte in på dem, så kan jag ju slira vidare med slutförandet av den här kursen under några månader till...
 
Det är faktiskt så jag just nu lite grann ÖNSKAR att jag INTE ska bli antagen!! <:-)
 
För DÅ vet jag EXAKT vad jag ska göra i vår - och dessutom långt före att plugga klart konstvetenskapen!!! Men vad det är, behåller jag för mej själv - iallafall ett litet tag till... 8-)
 
Trevlig tisdag på er allihopa! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ronnie

Flumma vidare du , kreativ bild i alla fall !!

2013-12-10 @ 12:43:32
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Gunnar

Konstvetenskap borde ju kunna vara jätteintressant tycker jag. Men har förstått på hustrun att just dom delarna är det sömnvarning på i annars givande utbildning(hon läser på Kyrkeruds folkhögskola. I år är det mest keramik som gäller)

2013-12-10 @ 12:59:41
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Låter spännande med vad du inte vill berätta. Tur man inte är ett dugg nyfiken av sig :-)
Hoppas du får mycket glädje av dina böcker och att du inte köpte de förgäves.
Mulet och grått hos mig!

Ha en finfin tisdag du också!

:-)

2013-12-10 @ 13:26:14
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Stora delar av världen består av slum, sorry jag menade flum.
Själv har jag varit ute på byn på fm flummat igenom allt från bank, apotek och div affärer. Jag trodde i min vilda fantasi att jag skulle slipp förnedra mig till ytterligare bankbesök, men vad gör man när kontanter saknas och när inte tillräcklig mängd av den varan finns tillgängligt via bankomaten? Dessbättre finns det ännu en bank som är så pass kundvänlig att man tillhandahåller kontanter att få hålla i handen.

Vädret är numera knappast vinterlikt längre, dimma a la Lytzen och 7 grader plus. Inte mej emot, om dimman undantages.

Ha det gott!

2013-12-10 @ 13:40:51
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ditte Yvonne

Då håller jag tummarna för att du inte kommer in ;) och för att du snart berättar vad det är du har på G. Nyfiken, javisst! :D

2013-12-10 @ 19:09:25
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0