Var det nån som såg...

 
..."Kan du slå en pensionär" på tv igårkväll???
 
De båda killarna som fick hjälp den här gången, var det typ hur lätt som helst att identifiera sej själv med... 8-X
 
Så vid läggdags igår var jag helt inställd på att börja den här dagen med minst 45 minuters powerwalking - jag vill ju inte heller se ut som en uppblåst säl, och ha både diabetes och hjärt-kärlsjukdomar när jag är 65. :-( Me-e-e-en... Så här långt idag har jag inte ens gått bort till postlådan och hämtat morgontidningen än... :-( :-( :-(
 
Tur att det mesta av dagen återstår! <:-) Det är gott om tid kvar att få till ett motionspass på - och det SKA bli av!!! 
 
 
 
 
 
 
Nä, det där är inte mina sportdojjor. :-) Inte några vandringskängor heller, direkt... Snarare en uppiggningsfaktor inför hösten... Visst har de en härlig färg!? :-D 
 
Vet inte om ni kan se vad det står på lappen under "Ten Points"? Men iallafall så står det "Vegetable Leather". Hur läder kan vara vegetabiliskt, kan man ju verkligen fråga sej - men tydligen är det garvat och färgat i något bad som anses vara det... Bör väl tolkas som att det åtminstone är mer miljövänligt än det traditionella!? Man kan ju alltid hoppas att det är så...
 
För övrigt har jag på sistone börjat handla allt fler ekologiska matvaror. Kan inte påstå att jag märker någon skillnad i smaken, men att de är dyrare går iallafall till viss del att kompensera genom att välja rätt affär. Igår stod jag på Maxi i Älmhult och vägde ett paket ekologiskt ris i näven, medans jag funderade på om det var värt att betala 25 spänn för det. Brukar annars köpa en annan sort som kostar ca 18 kronor. Men sen tänkte jag att det riset har jag ibland köpt på Ica i Osby istället, och där kostar det mer än 18 kronor - förmodligen över 20, och kanske t o m 22-23 kronor. Då kändes det med ens helt rätt att välja Maxis ekologiska för 25!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
PS! Ni som undrade vad som har gått snett med bina, kommer att få veta det så småningom. Jag vill inte skriva något här om det innan jag har belägg för mina misstankar om vad som har hänt... DS!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Sjyssta dojor, de lär pigga upp i höstmörkret!
Ekologiskt är ett bra val, försöker själv tänka på det.

2013-08-21 @ 12:24:17
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Ronnie

Läckra pjuks !!
Inget att fotovandra med ute i moder natur med om den fina färgen ska bibehållas .
Ha det... Ronnie !

2013-08-21 @ 12:44:04
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Skorna verkar ju justa och färggranna därtill. Hoppas att de klarar väta också.

Om ekologiskt kan man ha olika uppfattningar. Om all livsmedel skulle odlas ekologiskt skulle den så odlade maten bara räcka till att försörja högst en miljard människor. Men å andra sidan om vi fortsätter att odla och äta mat som inte är ekologiskt odlat, så är vi kanske snart bara en miljard människor kvar. Jag brukar någon gång köpa ekologiskt odlad potatis men är inte speciellt imponerad. När det gäller potatis så finns det inga som slår de normalodlade King Edward som jag köper hos City Gross. Men även King Edward har stor skillnad beroende på var de är odlade. Köper jag på t ex Hemköp, som har en annan leverantör än City Gross, så är deras King Edward inte mjöliga utan snarare lite vattniga.

Ha det gott!

2013-08-21 @ 14:30:10
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

Jag har inte börjat att köpa ekologisk..jag är så misstänksam ..så jag tror inte riktigt på det..det har ju kommit fram att b.l.a bananer som skulle vara ekologiska..inte var det ..så ja.. jag får se om jag nån gång tror på att det verkligen är det :)
Det var i alla fall snygga kängor:)
Och JAG har minsann varit ute på promenad idag ;)
kram:)

2013-08-21 @ 15:13:27
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Jättesnygga dojjor

2013-08-21 @ 17:41:32
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Ditte Yvonne

Åååååå...vilka snygga skor! Jag skulle gärna vilja ha! Ekologiskt läder...hm..kanske korna ätit ekologiskt gräs? :D Jag köper ekovaror så långt det går, inte allt, men mycket! Även Kravmärkt och Fairtrade...i alla fall bananer! Om jag nån gång köper en banan...

2013-08-21 @ 21:42:08
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Så läckra! Dessa skulle jag jätte gärna ha jag också. Pigga-upp-grejer är perfekt under hösten.
Jag lär väl få hålla igen på allt shoppande till mig själv, ska ju möblera upp både tösens lägenhet och så finansiera badrummet. Men jag har lite att ta av i garderoben... Dock inte så där läckra men jag får väl njuta när jag sitter på toan/duschar framöver. ;)

2013-08-21 @ 21:59:17
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Jane

Attans vilka mysiga skor, precis i min smak!
Har det hänt något med bina? Jag har inte hunnit med att kolla bloggen, tyvärr ... får försöka "komma ikapp" bara vi kommit igång ordentligt på jobbet. Nu är det ett fasligt fixande med scheman hit och dit och alla beställningar som ska göras.
Ha det bra ... vilket jag tror du kommer ha med de där kängorna ;)

2013-08-21 @ 22:16:22
URL: http://ettmaxatstalle.se
Postat av: Pernilla

Jag blir iväg dragen på tur varje morgon. Minst 30 min, oftast mellan 45-55 minuter men ibland över en timma. Finns fördelar med att vara hundägare.
Riktigt skönt innan frukost och jätte gott att äta frukost efter.
/P

2013-08-22 @ 21:46:01
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0