Tidstjuvar...

 
Trodde jag skulle kunna slö-surfa en stund här på morgonkvisten, men se då påstod datorn att virusskyddet hade gått ut (vilket jag visste att det skulle göra vilken dag som helst, men var det nödvändigt just nu???). Så det blev till att ägna en stund åt att installera ett nytt sådant, istället för att uppdatera mej i "bloggosfären"... <:-/
 
Igår gick jag omkring hela eftermiddagen och väntade på att det skulle komma en SMS-avisering på mobilen, angående min kurslitteratur som jag skickat efter från Adlibris. Den borde absolut ha dykt upp hos mitt närmaste Schenker-ombud då. Men mobilen var tyst... Sen på kvällen kollade jag av någon outgrundlig anledning e-posten, och nog sjutton hade aviseringen kommit som ett mail istället då! Gaaah!!! 
 
Så när utlämningsstället öppnar vid 10 idag, ska jag hänga på låset där... 
 
Annars är det ganska lugnt med studierna den här veckan. Åtminstone är det inget som ska lämnas in förrän en dryg vecka in i september. Jämfört med kursen jag gick i våras är skillnaderna i upplägg ganska stora. Då var det föreläsningar och tentor bara, nu är det inga föreläsningar och inte heller någon tenta (inte i den här första delkursen iallafall) utan man ska delta i några nätbaserade diskussioner samt göra några mindre inlämningsuppgifter bara. (Vilket kanske inte är så bara när det kommer till kritan - men just nu känns det iallafall som sagt var ganska lugnt!) Givetvis ska man läsa kurslitteraturen också, och det är väl det jag har tänkt att roa mej med nu närmast - när jag väl har fått den i min hand!
 
 
 
 
 
 
Idag är inte himlen blå här, förresten. Man har ju i princip vant sej vid att den SKA vara det varje dag den här sommaren!? Men nu är det väl ett väderomslag på gång, för den är grå... Fast kanske att solen snart tittar fram iallafall, för jag anar faktiskt några strålar på syrenbusken här utanför fönstret just nu!  :-)
 
Ha en fin dag allihopa!!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Vad trist när man inte får göra det man tänkt när man sätter sig vid datorn... :) Men bra att ha virusskydd förstås.
Förstår att du har en del med kursen att tänka på nu, men hoppas på lite bilder från österlen snart.

2013-08-29 @ 09:07:08
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Ronnie

Nog "strålar" det alltid !(bilden)
Vi får vara glada för sommaren som varit och nu kanske det kan bli lite fotoväder med fina mornar o kvällar med olika skiftningar i förhållandena(vädret då såklart).
Ha det ... ! Ronnie

2013-08-29 @ 12:48:50
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Kerstins foto

Ja ni verkar ha haft en finfin sommar där nere, vi kan inte klaga vi heller, men ni verkar ha haft mycket sol och mycket värme. Man får vara glad för att det varit lite regn i alla fall. :)
Virusskyddet är A och O så det är bara att gilla läget och ta hand om det trots att man vill göra annat. Jag satt själv för några veckor sen i samma sits, det var bara att ägna tid åt det istället. :)
Hoppas att du nu fått din kurslitteratur och att det dessutom blev rätt. ;)
Ha en fin dag.

2013-08-29 @ 13:14:04
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Ja himlen är inte helt grå här, faktiskt lite blå då och då. Men temperaturen har nu sjunkit några grader under den man varit van vid under denna fina sommar. Och lite regn skulle nog inte skada nu. De väderberoende lantbrukarna har väl fått in det mesta av skörden nu.

Hörde radiopsykologen idag med ett samtal med en kvinna som hade mani på att samla på sig tidningar av alla de slag. Detta hade nu blivit ett stort bekymmer för henne, både utrymmesmässigt och rent psykiskt. För att inte hamna i samma trångmål har jag nu fyllt bilen med gamla sparade tidningar och ska nu genast förpassar mig till återvinningen med dem. Och detta utan att först konsulterat någon psykolog. Eller? ;-)

Go middag!

2013-08-29 @ 13:27:33
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Solen tittar fram då och då hos oss i a f och det är ganska varmt.
Vi ska till Loke idag och hälsa på, lite trimning av valppälsen blir det med.
Nä inte ska du behöva gå kurs, tänke då det är hemma i stan så kan det va kul o se. Får se om jag får plats då det är bara 6 platser.

2013-08-29 @ 15:54:59
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Annette

Men även om Du inte hade sol just när Du skrev det här så lyser "strålarna" över höbalen i alla fall;)
Lite kul kanske med ett annat upplägg på kursen, gäller att tagga sig själv så litteraturen blir läst så man kan delta i diskussionerna, spännande att öppna böckerna första gången brukar det vara i alla fall;)
Ha en fin helg!

2013-08-29 @ 17:47:45
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Suss

Oj, nu undrar jag när mitt virusskydd tar slut. Jag har ju bott här i över 1 år och hur länge köpte jag för???? Tack för påminnelsen, jag måste nog kolla.
Tur att du fick dina böcker, men så onödigt att ändra meddelandeförfarandet (wow vilket ord jag fick till)

2013-08-29 @ 20:48:56
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Malin B

Typiskt det där att meddelandet kommit precis i den tid som man förutspått men i annat "forum".

Bra sätt förresten, så som din pappas grannfru tänkte.Jag kör ju finansieringen på hennes taktik så hux flux blir det här hur toppen som helst. =)
Fast det är lite olikt mej att inte ha någon koll alls på hur mycket jag ska punga ut med... Det går ju inte att få något pris innan på sådana här projekt. T.ex. fick de göra mycket mera jobb än de någonsin kunnat drömma om i taket nu härom dagen.
Det går inte fort framåt precis men jag tror att bara kommer att swischa till på slutet. Då när det roliga görs. Dock är ju allt det här tråkjobbet jätte viktigt för det slutliga resultatet.
Jag är en sådan snäll kund som litar helt och fullt på de som är här. =)

I morgon ska jag roa mig med att flyttstäda. Hela bilen är packad med saker för vi har tur och får nyckeln till nya stället i morgon men någon ström har vi ju inte förrän måndag om jag gissar rätt... Men bara att kunna bära in grejer underlättar ju. På lördag vankas det Ikea-besök. Mycket på shoppinglistan.

2013-08-29 @ 22:34:14
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

Det kom ett spam om att mitt virusskydd gått ut, det var bara fejk. Tur att jag är lat med all it så det blev inget uppdaterat och sen funkade det ändå.

Vad läser ni för delkurs nu först?

Vädret har skämt bort oss ordentligt, här har varit solsken ett par månader. Gissar att när regnet nu väl kommer så blir det väl korken ur en lång period.

2013-08-31 @ 06:36:32
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0