Hej-Hopp...!

 
 
 
 
 
Som alltid är det lite körigt i samband med kursstarten. Det hjälper lixom inte att man pluggar på distans, och själv kan styra tiderna och så där - allt måste ju göras ändå! Det ska fixas böcker och studiebidrag, man ska presentera sej för lärare och kurskamrater, lånekort så man kan ladda ner "grejs" från universitetsbibliotekets hemsida måste ordnas - och så ska man begripa HUR man ska göra de där nedladdningarna också! Hm!?
 
Och givetvis ser inte den nätbaserade lärplattformen på Södertörn alls lika dan ut, som den som jag hade förra terminen när jag läste på högskolan i Halmstad - fast jag tror jag har kommit underfund med den här också nu. Så det ska nog gå bra!! Hoppas jag...? <:-)
 
Exakt vad den här konstvetenskapliga kursen kommer att handla om har jag fortfarande inte speciellt klart för mej, men den inledande delkursen heter rätt och slätt "Introduktion" så snart ska jag väl börja få åtminstone ett hum om det hela.
 
Och nån gång efter jul kanske jag är så pass upplärd inom ämnet, att jag kan förstå mej på den blåa plåtharen på bilden ovan, som någon konstnär (?) har smyckat stranden i Smygehuk med... :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Aha, man kan ladda ner kurslitteratur från biblioteket via nätet numera och slipper köa för att till slut i elfte timmen få den bok man behöver? Smart och absolut värt besväret att sätta sig in i ny teknik.

2013-08-27 @ 09:15:27
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ronnie

Blir nog intressanta kurser ska du se (hoppas jag i ala fall)!Det där med datorer håller jag med dig om nedladdningar installation uppgradering o allt vad det heter. Köpte ny nyss ny dator med 27" skärm til o även inhandlat redigeringsprogrammet Lightroom 5.
Inbiullar mig att jag kan skapa ännu bättre bilder i stället för i laptopen som hittils o fasen vad krångligt innan man fått allt att funka. Nu funkar det men sen skaman ju lära sig programmet också o det verkar inte vara det lättaste även om man fått fram några bilder. Det ska ju importeras, exporteras i bibliotek ,tillfälliga mappar,bilderna ska tydl. markeras innan import nån flik heter framkalla m.m.m. puh nåja nån gång ska väl den gamle gubben få kläm på det ?
Ha en skön vecka ! Ronnie
PS ! Haren symboliserar nog det där hoppet som man lever på !

2013-08-27 @ 12:51:31
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Konst är nog minst sagt ett konstigt ämne. Många gånger verkar det som om konstnärerna själva har svårt för att förklarar vad deras konst ska symbolisera. Men allt ligger ju i betraktarens öga.

Ännu en vacker sensommardag har förunnats oss varför det knappast finns någon ursäkt för att häcka vid datorn. Ska genast ge mig utomhus, i trädgården finns alltid något eftersatt som pockar på. Om inte annat så brukar det dyka upp någon pratglad granne att slösa tid med.

Ha det gott!

PS. På tal om konst och vad den kan symboliserar, så läser jag att Lars Vilks fortsätter att bygga på sitt omstridda monument vid Hovs Hallar. Vad det symboliserar vet jag inte, kanske hans strävan mot toppen. Men man måste beundra karln för hans målmedvetenhet i att aldrig ge upp.

2013-08-27 @ 13:23:56
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ditte Yvonne

Lycka till med kursen! Konst är...konstigt ibland. Men kul. Ibland. Hm..det här blev ju lite förvirrat. ;)

2013-08-27 @ 18:36:37
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Jag skulle aldrig klara av att börja att läsa och studerar nu .Jag tycker du är jätte duktig :)

2013-08-27 @ 19:49:16
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Hoppas du blir nöjd med din kurs.
J<ag har anmält mig till fördjupningskurs digitalfoto här hemma i staden på Vuxenskolan. 30 tim, får se om jag kan bli lite bättre ....:-) alltid lär man sig väl ngt

2013-08-27 @ 22:34:42
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Goda bröd, får väl försöka komma igång och baka igen efter sommaruppehållet... Kursstart, spännande förstås innan man vet vad det handlar om... Och sist men inte minst en liten husbilstripp , den hade jag gärna med gjort men i helgen är den utlånad till ena svärdottern

2013-08-28 @ 07:08:42
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Madelene Englund

Vilken härligt vacker och komisk bild:D

2013-08-30 @ 09:56:31
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0