Instagram... :-)

 
Av en enda anledning har jag en gång i tiden velat ha en iPhone; Instagram!
 
Men trevligt nog lanserades ju med tiden den appen även för Android-mobiler. :-) Fast...
 
Då visade det sej att min mobil hade en för gammal version av Android, så det sket sej iallafall!!! >:-I
 
Funderade på om jag skulle försöka uppdatera mobilen, men det slutade med att jag installerade Instagram på vår surfplatta istället. Bara för att testa lite grann, typ. Och vill man så KAN man ju faktiskt fota med surfplattan, men jag tycker det är aningens klumpigt att använda den som kamera... Så därför krånglar jag till det ytterligare genom att först ta fotona med någon av kompaktkamerorna (har använt något enstaka systemkamerafoto också, men bara såna som blivit oskarpa/misslyckade - lite av grejen med Instagram är väl faktiskt att det ska vara mer känsla än kvalitet vad det gäller bilderna!?), och sedan för jag över dem till surfplattan där jag redigerar dem enbart med de filter som finns i Instagram - samt lägger upp dem på mitt Instagram-konto. De publiceras förresten även på mitt Facebook-dito... :-)
 
 
 
 
 
 
Det hade säkerligen varit roligare att använda en mobil till samtliga steg i processen; tagit fotot med den, redigerat fotot i någon kamera-app och sedan publicerat det direkt från mobilen till Instagram. Men, men!
 
Jag ska väl byta mobil nångång framöver (om ett år eller så...), och då ska jag se till att den nya verkligen är synkad med allt jag vill kunna göra. :-D
 
En nyhet hos Blogg.se är förresten att man nu kan hämta bilder från sitt Instagram-konto, och använda dem i sina blogginlägg. Och det kan ju vara lite kul! Klicka på bilden nedan, så blir den större! :-)
 
 
 

 
För den som vill ha koll på mej på Instagram, så heter jag annakk67 där. :-) 
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ronnie Isacsson

Är du med på facebook också , fasen vad ni tjejer hinner med ! Lycka till med Instagrammandet !
PS ! Håller med om att känslan är nog viktigare än kvalitet men det är klart kan man sammanfoga dessa så är ju det optimalt.

2012-09-24 @ 10:39:58
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: leonardo

Gomiddag! Vad du kan! Mobilen använder jag till att ringa med och datorn surfa jag med och skickar ett mejl då och då.
Här skiner solen idag vilket påkallar att det finns en del att göra utomhus. Så det är väl bara att knalla ut nu för i morgon ska det bli regn.
Ha det gott!

2012-09-24 @ 13:06:37
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Karina

Så du endte opp med å ha instagram allikevel. Det går sikkert an å laste ned apper til å redigere bilder med på surfebrettet også;)

Legger deg til på insta, legg meg gjerne til du også:)

2012-09-24 @ 14:38:34
URL: http://www.karinasboble.com
Postat av: Yvonne

Jag har inte vågat hämta det än till min mobil, risken finns att jag blir sittande ännu mer med den än jag gör nu! Och nu har jag fått ett nytt problem: Nästa år försvinner Comhem från vårt hus (Combort?) och därmed min email som jag har som användarnamn i Blogger :O Hur jag ska lösa detta har jag inte riktigt klurat ut än...kanske det löser sig av sig själv på något mystikt sätt om jag har tur :D

2012-09-24 @ 17:12:36
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Det är så mycket grejer, Facebook är jag inte med på, lite anti mot det....räcker med bloggen. He he jag har en mobil från ICA 300 kr , räcker hur bra som helst för mig :-)
Ikväll är det hundträning och lär vara för mörkt att kolla efter vilt sedan, blir ju mörkt så fort nu

2012-09-24 @ 17:42:26
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Per-Anders

Jag brukar lägga upp bilder ibland på Instagram. Tycker det är kul. Jag brukar tagga bilderna med engelska ord och får då kommentarer från folk över hela världen. Jag provade Instagramfunktionen i Blogg.se men tyckte inte det blev så bra. Bilden blev alldeles för stor (drygt 600 pixlar) och det blev inte så snyggt på min blogg.

2012-09-24 @ 22:42:38
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Victorias fotovärld

Jag tycker att det är roligt med instagram, fast samtidigt känns det som ännu en grej att hålla reda på och uppdatera. Jag tycker det var bra när man samlade alla bilder på facebook, men nu verkar det vara instagram som gäller i fotoväg. Något som är väldigt positivt med instagram tycker jag är att det är så lätt att hitta bilder från hela världen. Det är väldigt spännande!
Jag har också något av ditt dilemma, för mobilen jag har är en gammal htc som tar ruskigt dåliga bilder... Så dessa känns otroligt tråkiga om man jämför med bilderna från systemkameran.. Så jag har gjort en variant av att ladda upp bilder som finns på bloggen och ibland dåliga kamerabilder :) Det skulle ju inte sitta fel med en iphone med bra kamera!

2012-09-24 @ 22:52:04
URL: http://victoriarennerstahl.blogg.se/
Postat av: Kerstins foto

Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det, och du verkar ju ha hittat ett bra sätt att få upp bilderna på Instagram. Fina bilder som vanligt är det. :) Gillar den lilla här i inlägget, den ger en känsla av Polaroid från 70-talet. Det går inte att komma ifrån att det är roligt med Instagram. ;)
Ha det gott.

2012-09-24 @ 23:18:21
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Malin B

Min mobil får jag vara glad om det går att ringa och sms:a på! ;) Men jag SKA köpa en ny då den stannar totalt alternativt när jag inte sponsrar mina arvingar. ;)
På tal om att "fira" döda så får man göra precis som man vill. För visst är det så att de finns "här och var" eller hur jag ska säga hela tiden på något vis. Att man kan minnas, sakna och naturligtvis även glädjas åt det man faktiskt hade! Hur man än gör ska man göra det på sitt sätt tycker jag.
Fast det jag tycker är allra viktigast, det är att rå om dem som lever!!! När man kan och har chansen så att säga.
Kram till dig!

2012-09-25 @ 18:33:23
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

och jag prenumererar redan :)

2012-09-26 @ 13:12:12
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0