Foton från lördagens fotbollsmatch... :-)

 
Dottern & Co bärgade tre viktiga poäng i ett bortamöte - vann med 2-0.
 
Men innan man börjar spela, singlas det ju slant med domaren:
 
 
 
 
Tänk att den lilla pengen syns så tydligt på fotot, fast att jag är 30-40 meter bort när jag tar det! :-D
 
För att få ihop en acceptabel publiksiffra måste man räkna in medhavda husdjur också.
 
 
 
 
Så totalt var vi sex anhängare till våra tjejer på plats - men motståndarnas fanclub var faktiskt inte mycket större den heller... Lite synd att intresset inte är större, för även om det inte är allsvensk klass på spelet så är det ju kul att följa sin egen dotter/barnbarn/flickvän/kompis osv!? Men det tycker tydligen inte de flesta...? :-I
 
Nåja...
 
Den här gången spelade mitt/vårt lag i ett helrött matchställ:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det första målet fick jag inte med på bild - inte så att det syns på fotot att det är mål iallafall... Men det andra lyckades jag bättre med. Fast riktigt hur bollen tog sej in bakom målvakten vet i sjutton!? Men det var på en hörna iallafall, och den röda spelare som skymtar fram lite grann bakom vit-tröjade nummer 6 var sist på bollen. Nick eller touch, skulle jag tro!? :-)
 
 
 
 
Hur som helst... Jubel och lättnad efter det!! :-)
 
Att leda med bara 1-0 känns ju aldrig speciellt tryggt i fotboll, särskilt inte när motståndarna skapar livsfarliga kontringsmöjligheter lite allt som oftast. Men 2-0 när det bara var 10 minuter kvar kändes iallafall ganska säkert.
 
 
 
 
Fast återstoden av matchen tryckte de blå-vita på riktigt bra, och i sista spelminuten fick de utdelning i form av en straff.
 
 
 
 
Men det var helt enkelt vår dag och vår match!? Straffen satt nämligen klockrent i ribban, och hamnade nån sekund därefter i vår målvakts trygga famn. :-)
 
 
 
 
Bara för att jag skrev så där att de flesta tydligen inte tycker det är kul att titta på när deras barn (osv) spelar match, så känner jag att jag ockå måste visa några foton från den enda folkracetävling jag har varit på i år. <:-)
 
Sonen körde klubbmästerskap i fredagskväll...
 
Jag tycker helt ärligt och uppriktigt att folkracetävlingar är bland det drygaste som finns!?! För om man bara är intresserad av att följa en enda deltagares framfarter på banan, så upplever man tävlingarna mest som en enda lång seg väntan... Utom under de få minuter som denne kör - fast då önskar man nästan att de minutrarna ska gå ännu fortare än vad de gör, så loppet hinner ta slut innan det blir en krasch eller bilen pajjar... 8-X
 
Den här gången funkade inte växellådan i sonens bil, så det blev bara ett heat kört - och det kom han sist i.
 
Ni får själva räkna ut vilken bil han rattar! ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Enligt min mening skulle du bli en utomordentlig sportkommentator i t ex lokalpressen. Både när det gäller bild och text visar du en klass som överträffar de flesta referat som man idag ser i lokalblaskorna.
Efter två dagars trädgårdsjobb är jag nu rätt trött på denna form av fysisk verksamhet. Dagens yttre verksamhet får därför inskränkas till två lass med trädgårdsavfall till tippen.
Ha det gott!

2012-09-05 @ 09:13:06
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie Isacsson

Härliga bilder o härlig läsning , håller med Lennart . Vilken läcker förstabild , suverän !

2012-09-05 @ 09:29:41
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Fotograf Annie

Vilka söta vovvsingar :)

2012-09-05 @ 13:37:46
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Bonnfrua

Vilken skärpa i dina fotbollsbilder! Längtan efter en uppdatering i kameraväskan gör sig ånyo påmind... :-)

HÄrnär det liksom tvärt om, fast samma. Öhh, sonens fotboll är något jag envist håller mig borta ifrån men ridningen får jag ta hand om. Det gillar inte maken alls, för han tycker det är läskigt att se henne på ponnyryggen!!!

Kul att du gillar mina bonn-bilder! Har inte varit så flitig med dem i år, men nu drar päraplockningen igång så vem vet, kanske kommer det såna bilder framöver???

2012-09-05 @ 13:46:46
URL: http://www.bonnfruas365-bilder.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Fördelen med liten publik är ju att ingen kommer ivägen för kameran. ;)
Ha en skön kväll!

2012-09-05 @ 17:40:10
URL: http://livetmedleran.blogg.se/
Postat av: annette

Visst är det lite synd med det svala puplikintresset, dålig stil helt enkelt att inte vara mer intresserad som föräldrer av att se sin dotter spela fotboll tycker jag.
Numer spelar ju tjejerna bra fotboll och det är spännande att titta på deras framfart med bollen!
Väldigt fina bilder både på spel och publik, bra att hundarna fick följa med så publiksiffran höjdes;-))
Synd om sonen, jäkla växellåda kan han inte montera i en extra att ha i reserv i bilen;-))

2012-09-05 @ 18:31:46
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Malin B

Det är ju den egna "ungen" man vill se, helt klart. ;) Jag missar ju helst inte en endaste match. I förra veckan var jag faktiskt alldeles ensam i publiken från vårt lag... Tyvärr fick jag inte utnyttja mina röstresurser så bra heller... Dessutom hade jag en kollega i publiken som hejjade på motståndarlaget och hans son envisades med att göra mål. =( Han behövde ju faktiskt inte visa talangerna just i DENNA match. Onödigt! ;)

2012-09-05 @ 18:41:48
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Gunnar

Oj du är ju värsta sportfotografen! Verkligen kul med myntet som syns så tydligt.Helt otroligt faktiskt på det avståndet. Du kanske kan extraknäcka som spion?

2012-09-05 @ 19:21:25
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Jen

Härligt! :D

2012-09-06 @ 08:15:31
URL: http://pansky.blogg.se
Postat av: Lotta

Härliga bilder! Kan bara hålla med dig om att det är synd ang det svala intresset. Men man får glädjas med de som var där. De andra vet ju inte om allt kul som de missade.

Glömde att svara dig ang Gozzi.
Han tog flytten väldigt jobbigt, blev väldigt sjuk i samband med den. Han kräktes och han blev helt utmattad, jag fick tvångsmata honom i nästan en hel vecka. Jag hade kontakt med veterinären men jag ville inte lägga in honom för han behövde lugn och ro hemma. Men om ifall han hade behövt in akut så skulle de löst det. Men som tur är så blev han bättre. Jag vågar inte lämna honom här eftersom han kan ju börja skälla på natten och man är ju livrädd att det ska bli liv på grannarna. I huset sov han själv på natten och det var inga problem, men när det gäller att vara själv är han inte så pålitlig.
Så dottern får dras med honom.
PS Jag fyller år snart och jag hoppas att de förstått att en ny ormhassel skulle jag mer än gärna vilja ha....hihi!

Kram

2012-09-06 @ 19:44:13
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vilka trevliga bilder, pengen fångade du fint. VIlka söta vovvar. Vackra färger o skärpa

2012-09-07 @ 11:19:28
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0