Mer från i lördags...

 
De här små färgglada husen i Skanör har onekligen sin charm. Men jag skulle inte gärna byta bort all plats vi har i husbilen mot en sådan, även om det strandnära läget är minst sagt avundsvärt. 
 
 
 
 
 
En modern friggebod är GIGANTISK, i jämförelse med dessa verkligen pyttesmå stugor! :-)
 
Efter nedslaget i Skanör (och Falsterbo) körde vi österut längs med Skånes sydkust. Till vårt lands allra sydligaste punkt; Smygehuk. Där slog vi nattläger, och fick se en fin-fin solnedgång.
 
 
 
 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vad mysigt ni gör .....kvällsbilderna är fantastiska!!!

2012-10-22 @ 10:21:27
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Oh vilka bilder! Ögat njuter...

Spännande med formgivning!!! Med tanke för din blick för foton osv borde du klara av det galant!

Du undrade om jag kommit in i pluggandet... alltså, jag pluggar bara på halvfart, och jobbar min deltid. FÖrsta veckorna hade jag smått panik att det var så mycket att läsa/skriva, men det har lugnat sig nu.
Tack vare att jag var så "seriös" i början blev jag klar med ett sexveckors arbete så snart sista föreläsningen varit. Jätteskönt! Andra som varit mer layback i början hade det stessigt innan deadline så att säga.

Just nu är det ett gruparbete vi grejar med, med det vetenskapliga synsättet (bevars väl!) så för att göra ett välkomstbrev (till våra studenter) kräver det en massa annat "tjafs" för att bli godkänt. Men det är faktiskt intressant det med... men det är klart att vi som jobbar ihop har ju väldigt roligt tillsammans också. Det underlättar!

Sammanfattningsvis: Det är jättekul att plugga igen, och för att jag ska klara av det måste jag hela tiden ligga steget före liksom, annars blir jag stressad och hispig... :-) INget familjen vill bli utsatt för.

Så ge det en chans innan du tycker det är för svårt eller så, för det är en tröskel där man måste över liksom!

Om jag kommer in på önsakd kurs i vår kommer jag sitta ensam hemma vid datorn och greja. Skönt att slippa pendla men lite ensamt. Fast då rår jag ju över min egen tid bättre. Så distanskurser är bra! Helt klart!!!!

2012-10-22 @ 11:11:58
URL: http://www.bonnfruas365-bilder.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Hade med så gärna tagit en sista tur... får hoppas våren kommer fort och jag är piggare då!

2012-10-22 @ 13:28:08
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Tack för tipsen...jo jag har fått höra det av några ang exponeringen....men man blir lite feg när man har objektet stående framför sig.
Visst skulle jag ha råd med det nu då jag ser dem jämt.
Var förbi där i mörkret igår kväll och lyste med ficklampa. Jo de var där då....såg ögonen :-)

2012-10-22 @ 13:30:32
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Go eftermiddag! Vilka härliga sommarpåminnande bilder. Badhytterna påminner lite om hur det var på Östra Stranden i Halmstad på 40-och 50-talet. Senare försvann dessa småhus och ersattes med "riktiga" sommarstugor. Ibland drömmer jag mig tillbaka till den tiden då livet och tillvaron onekligen var mycket enklare än dagens uppstressade syntetiska samhälle.
Har just kommit in efter ett par timmars trädgårdsarbete. Grannfrun kom och undrade om hon skulle hjälpa mig med löven, men jag avböjde med motiveringen att jag så väl behöver den motionen. Hon menade dock att också hon behövde lite motion. Men så mycket gjort blev det inte, det var nog mest behovet av att få prata än motionen som var hennes behov.
Ha det gott!

2012-10-22 @ 15:35:18
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Ååååå, så fint! Och vilken perfekt helg att åka på, för det var väl rätt varmt? Ja, jag ser att du har vattenstämpel med namn och mejladress, få se hur jag gör i framtiden. På vissa riktigt snygga bilder kanske jag lägger in namnet...

2012-10-22 @ 17:56:05
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

å så fint det ser ut där men blä att va där om det regnar å blåser storm:( men så är det ju med de flesta ställen det ska va sol å fint:) underbara bilder..å vilket fint väder ni hade..

2012-10-22 @ 22:27:21
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lotta

Oh...vad fint! Hoppas ni haft en underbar helg och tack för de fina bilderna.

Kan du tänka dig att jag äntligen har anmält mig till en fotokurs som börjar på torsdag. Ska bli såååå kul.

Helgen har varit fantastisk fin här hemma och jag har hunnit med både bebbegos och fotboll :-)

Oj då...nu är det tisdag! Lika bra att jag går och lägger mig så att det inte hinner bli onsdag.

:-)

2012-10-23 @ 00:06:46
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Malin B

Å, Skanör!!! Där är ju min tös NU! =)

2012-11-03 @ 00:24:14
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0