Livet är en enda lång väntan... :-)

 
 
 
 
 
Igårkväll väntade jag timme efter timme på att maken skulle komma hem med kött - det var nämligen styckning och uppdelning då, av älgarna som sköts i måndags. Men när han äntligen kom, så hade klockan blivit så mycket så vi orkade helt enkelt inte sätta igång att renskära, förpacka och mala färs... 
 
Får ta det ikväll istället! Eller om jag börjar lite grann på egen hand under dagens gång... Fast jag är urusel på att bena ur och "filéa" bort sega hinnor osv. Dessutom har jag svårt för att avgöra vad som egentligen är en prima rostbiff, och vad som gör sej bäst i köttkvarnen... Det blir mycket bättre om maken sköter allt det där! Så packar jag och skriver etiketter (som bara jag kan tyda ut kråkfötterna på!). :-)
 
En av de andra jägarna körde förresten rätt in i en flock med åtta vildsvin, när han skulle hem från "slaktboden" igårkväll. En gris strök med... Jisses! De är verkligen ÖVERALLT nu, vildsvinen. Och de blir bara FLER och FLER!!! Snart får man väl sparka sej fram mellan dem bara man ska gå och hämta posten...? Senast igår såg jag några nya "bökskador" i kanten av vår grusväg. :-(
 
Från det ena till det andra.
 
I detta nu väntar jag på att klockan ska bli si så där halvtio, för då ska jag köra en sväng till Älmhult. Och framåt middagstid så väntar jag mej att svärföräldrarnas tax blir hitlevererad. De ska bort över helgen, och då får han bo här. :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Talande bild med kråkan. Men man kan göra mycket kul medan man väntar! Det är upp till en själv. Många gräver ner sig redan under vänteperioden.
Älmhult igen, är det månne IKEA som drar?
Minus fyra även i natt men förhoppningsvis ännu en solig och klar dag. Märkligt nog har min fina och ännu blommande ampel-pelargonia klarat nattfrosten utan synbara skador. Sällan har jag haft en utomhuspelargonia som blommat så flödigt som årets.
Idag är det dags för lite städning och för minst en omgång tvätt. Så det blir att ta sig tillsamman och slita sig från datorn.
En fin helg med mycket älgkött tillönskas!

2012-10-12 @ 09:10:51
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Jane

Åh, det var länge sedan jag åt älg. När vi bodde i Värmland fick vi köpa älgfärs från Billeruds jägare. Köttfärssås på älgfärs är mums! Kan tänka mig att "riktigt" kött är ännu godare :)
De där vildsvinen verkar bli lite för påträngande, passa dig om du är ute med hundarna bara. De får se till att det blir avskjutning på dem för de förökar sig väl otroligt, precis som kaninerna hos oss ;))

2012-10-12 @ 14:32:47
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Den som väntar på någon som gått kan ibland få vänta alldeles för länge! ;) Nu får du väl fota ett sånt däringa vilt svin snart då!!

2012-10-12 @ 17:50:49
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

vacker bild på kråkan, ha en mysig helg:)

2012-10-12 @ 19:27:47
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag har minnesbilder från när jag var liten och mamma och pappa fick leverans av älgkött från en bekant som jagade. De stod uppe halva natten och malde köttfärs. Jag fick betrakta det hela på avstånd, ungar är ju vandrande små bakteriehärdar :-)

2012-10-13 @ 08:37:52
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Cool bild! Jo det är lite jobb med älgköttet...vi lär få vänta på det känns det som. Ingen bra vecka hos oss på det viset..
Kul med taxbesök...du får väl träna lite lydnad med den...det var ju lite si o så kommer jag ihåg..

2012-10-13 @ 22:18:38
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja de där vildsvinen bökar och kräver upp trädgårdar, fotbollsplaner och vad de kommer över i jakt på att fylla sin mage. Ju mera de äter ju flera grisar får de.
Trevligt med lite taxbesök...hahaha....perfekt väder för hundpromenader:-)

Jag sitter och leker med lite bilder och hunden ligger i korgen och kniper.

Kram

2012-10-14 @ 14:38:59
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0