Lite nytt under solen! :-)

 
Ja, det är väl inte nytt längre att Barack Obama fortfarande är president i USA - men jag tyckte faktiskt det var lite spännande att höra från valvakorna på radion tidigt-tidigt i morse. Vid kvart över fem (svensk tid!) stod det klart att Obama hade vunnit, för då var Ohio-rösterna färdigräknade. Go´natt, Mitt Romney!!
 
Däremot står det, efter min och dotterns shoppingrunda igår, ett par splajs nya walking-skor i vår hall - och på en klädkrok strax ovanför dem hänger det en knallröd outdoor-jacka. (Ja, skulle det bli billigt fick det bli en röd - om jag inte hellre hade velat ha en lila eller rosa... <:-) Svart, som annars alltid är färgen jag väljer till jackor, fanns nämligen inte bland rea-plaggen...)
 
 
 
 
 
Så om några timmar ska det ut och powerwalkas igen!! :-D
 
För övrigt tittade jag på det nya tv-programmet "Kan du slå en pensionär?" igårkväll. Helt klart inspirerande!! Missade tyvärr första avsnittet (förra veckans), men det kanske går att se på SVT-Play...?
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sami

Gillar verkligen känslans i den där bilden.
Det var ett spännande val, dock så är jag nog lite mer åt Obamas sida även fast jag inte är så politiskt insatt och sen är ju min största idol en stor anhängare till Obama, The Boss himself, Bruce Springsteen :)

2012-11-07 @ 09:00:27
URL: http://www.enkillemedkamera.se
Postat av: Lennart O

Morning! Alla SVT-program ligger kvar 30 dagar på SVT-Play. Onekligen en fin service SVT bjuder tittarna på.
Dessbättre var det Obama som vann valet. Mitt Romney tror jag hade varit en olycka både för USA och världen i stort. En hyperreligiös krigshetsare och en skattesänkare för de rika, ingen bra kombination. Det tidigare problemet kvarstår dock, republikanerna har fortfarande majoritet i representanthuset. Sak Obama få igenom sin politik krävs ett samarbete över partigränserna. Och sådant är ju svårt, vilket vi även här i Sverige har erfarenhet av. Men USA:s minst sagt taskiga ekonomi kräver samarbete och inte blockeringar om man ska komma någon vart.
Här börjar dagen med blå himmel och sol. Det får bli en promenad nu på stubben!
Ha det gott! ;-)

2012-11-07 @ 09:22:25
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie

Snygg bild trots att det är genom vindrutan !
Hoppas du inte får skoskav med de nya pjucksen, o ang. färgen på jackan ,du får väl powerwalka på kvällen när ingen ser he he.
Ang. grabbens gömsle , bekvämt värre nästan i nivå med Carola H:s före dettas balkong. nästan lite fusk påminner om en skjutbana men å andra sidan sitter han ju säkert i husvagnen o det känns väl gott för dig som morsa kan man tänka.
Skönt att Obama vann !

2012-11-07 @ 14:15:19
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Ronnie

Jo jag vet det är ett jäkla otyg med alla gräsmattor som förstörs , olyckor m.m. menade inget illa. Hälsa grabben o önska honom lycka till !
Spannen häger på Kyrkö mosse , kanske skulle ta med lite jord o en planta ha ha .
Ha det ...

2012-11-07 @ 15:02:14
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: annette

Visst var det spännande imorse, satt på Tv:n till frukosten strax före fem och det var en glad nyhet som kom, tror det blir bäst för alla om Obama får var kvar några år till!
Bra att Du köpt lite nytt speciellt nya skor till motionerandet, kan lätt bli skador annars när man startar igång lite hårt, tänk att det nästan aldrig finns vart på rea;)
Är det på den här vägen som är på bilden som Ni går!?Supersnygg bild för övrigt, får känslan av att dras med in i kurvan!
Här blir det ingen motion i kväll, måste köra tvättstugan;(
Ha det gott!
annette

2012-11-07 @ 17:18:53
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Yvonne

Jag har mest svarta jackor också, mest praktiskt så. Vem vill ha en vit?? Röd, ok, men man kanske inte kan ha lila byxor till ;) Vildsvinsstek till jul kanske ni får nu då!

2012-11-07 @ 18:54:28
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

Kan vara bra med en röd jacka när man powerwalkar, syns ju bättre än en svart ... fast du kanske inte går på trafikerade ställen.
Har sonen haft någon jaktlycka än då? Det blir väl helstekt gris sedan ;)
Idag hade vi riktigt vackert väder men det blåste iiiiiskallt så i morgon blir det överdragsbyxor på när jag är rastvakt. Ungarna tror fortfarande att det är sommar, springer ut i tröjorna bara och ska spela fotboll. Fattar inte att de inte fryser!
Att välja "automatläget" var ju ett bra tips för en virrpanna som jag :) Måste bara komma ihåg det när jag blir så uppfylld av att hinna fota att jag bara trycker av :))

2012-11-07 @ 22:18:48
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Lotta

Röd jacka är ju så snyggt, jag skulle själv vilja ha en. Får ta mig en runda så kanske jag me kan hitta mig en.
Vilket underbart foto. Är det taget från bilen?

:-)

2012-11-08 @ 22:53:07
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0