En tung känsla av lätt panik...




Idag på morgonkvisten var jag iväg och städade idrottsföreningens loppisbutik, som ska ha öppet på lördag. Egentligen borde jag väl ha väntat tills i morgon, för de som ställer fram varor och prismärker osv var uppenbarligen inte riktigt klara med sitt jobb - men det sket jag i. I morgon är det helgdag, och då vill inte jag jobba när det inte är alldeles nödvändigt. Och så-å-å in i hoppsan kan väl ändå inte de som ska dit och fixa det sista ställa till det - men OM, så får de väl för en gångs skull ta några soptag med kvasten SJÄLVA då!?

Hur som helst med den saken. Vad värre är... För att komma åt några dammtussar under en stol, fick jag lov att flytta på en badrumsvåg som också befann sej under nämnda stol. Vet inte vad som flög i mej - jag har inte vägt mej på evigheter och hade verkligen inte tänkt göra det nu heller, men... Jag har ju känt hur brallorna har börjat strama rejält i midjan nu efter jul och nyår, så... Ja, jag skuttade faktiskt upp på den där vågen - och sedan av den ännu snabbare!!! GOSH!!! 8-X

----------------

Om man nu HAR gått upp si så där fem(-ton...?) kilo mellan jul och trettonhelgen - är det då kilon som trillar av en igen, som av ren automatik typ, utan att man behöver bry sej eller göra något särskilt, bara det liksom blir vanlig vardag igen!?

Ja, jag kan ju tänka mej att göra en kontrollvägning igen om ett tag, förstås. <:-) Låt säga härnäst jag ska till loppisbutiken och städa. Men i övrigt alltså!? Är problemet självläkande, så att säga - eller kommer byxlinningen helt enkelt att tänja ut sej, så att jag efter ytterligare någon vecka eller två inte längre känner att brallorna faktiskt är en storlek för små...? X-I

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Madde

Tror nog det var fel på vågen och vem som helst vet ju att byxor kan helt plötsligt krympa i tvätten ;)

2012-01-05 @ 11:50:05
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Lennart O

Go middag! Min erfarenhet är den att en viktuppgång som man ådragit sig efter en period av frosseri, knappast läker av sig själv. Det krävs i regel både disciplin och planering för att återfå normalvikten. Detta låter ju inte så trösterikt men tyvärr sant.

Här snöblaskar det idag och inget inbjuder direkt till en utomhuspromenad, men med tanke på hälsan får jag väl ta fram paraplyet och ge mig ut. Till kvällen ska ju det här blasket frysa till och då ger jag mig mindre gärna ut.

Ha en fin helg!

2012-01-05 @ 13:01:56
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

Hm .. jag har det problemet med min make också .. på något konstigt vis har han också gått ut en så där .... 5 kilo.. han blev så förvånat att han nu går och väger sig en gång i timmen .. ifall vågen skulle ha visat fel ;)

kram :)

2012-01-05 @ 15:23:51
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Att du vågade! ;) Men jag tror att man kan gå ner rätt lätt igen när man väl blivit uppmärksammad på det. Tror jag alltså. Jag har också gått upp några kilo på det senaste året...och det märks ju på kläderna. Du får ta fler fotopromenader! Karlstad tur och retur dig....det borde bränna en del kalorier! ;)

2012-01-05 @ 16:47:52
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: SOFFIE

wow va mysig bild ,coolt att fånga den i sin flygande färd,

tror att bara du kommer in i dina vanliga vanor så går du nog ner dem igen, jag har varit duktig har promenaerat extra länge de här dagarna så jag hade ej gått upp nåt känns skönt, får nog fortsätta med den där extraturen så kanske det försvinner nåt extra kilo;) kramen

2012-01-05 @ 16:52:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Julen 2011 är den första julen i vuxen ålder som jag inte gick upp ett gram, snarare ner några hekto. Alltså har julen varit allt annat än GOD! ;)

Jag brukar alltid gå upp en sisådär 5 kilo TROTS att jag väger mig varje morgon och kväll. Har man en fin och exklusiv våg måste den väl för tusan användas? ;)

Trots att jag inte har gått upp NU så väger jag ju ändå några kilon för mycket så hav tröst säger jag bara... Hur som helst är det bara en själv som kan göra något åt det och också en själv som får bära runt på kilona...

Svaret på frågan om kvasten är dock JA! Med bestämdhet. Med hyfs och folkvett bör en som kan prismärka varor också kunna svinga en sopkvast alldeles själv.

2012-01-05 @ 16:52:57
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: annette

Stackars, stackars Du, varför skulle Du göra detta dumma tilltag och gå upp på vågen!!

Tror nog en del försvinner av sig självt när Du kommer in i normala vanor igen, men kanske inte allt,Du får antingen börja träna på ngt sätt eller oxå öka på promenerandet, men då utan kamera;)

Men börjar Du träna typ styrka så pekar vågen uppåt först när det "feta" omvandlas till "muskler", fast smalare blir Du ändå!!

Försök glömma vågskrället och njut av god mat och dryck även under trettonhelgen, sedan får Du ta tag i detta;)



Kram!



annette

2012-01-05 @ 17:08:00
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Aj då, det där problemet undviker jag genom att inte ha någon våg ;)) Känner jag att något stramar drar jag bara ned på "godiset" ... å andra sidan lägger jag inte på mig något direkt heller ... så´n tur har jag :)

Håller med Anette här, raska promenader och lite tänk på vad du äter så ska du se att det försvinner snabbt.

2012-01-05 @ 17:19:08
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Men har du tänkt på att man väger olika på lika vågar!?!?!?!

De där gamla som har en snurrskiva kan vara riktigt luriga! Så vem vet, det kasnke faktiskt är brallorna som krymt i tvätten trots allt.

Fast raska promenader är ju inte fel, skrev hon som inte gjort någon vare sig idag eller igår! Hua!

2012-01-05 @ 18:25:30
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Linda Elm

haha du skriver så roligt:) klart dom försvinner igen inte äter man som man gör under jul och nyår hela tiden.

2012-01-05 @ 18:51:44
URL: http://lindaelm.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Jag är ledsen Anna, men jag måste berätta för dig att linningen inte kommer att töjas ut. Av egen erfarenhet vet jag att det inte blir så... ;)

Ett tips är att i stället köpa ett par nya byxor (inte i större storlek - det är att ge upp och det gör vi aldrig) men med sån där extra låg midja. Då skär linningen i alla fall inte in i midjan under de många och långa promenader som behövs. :P



Ps, mycket bylsiga långa tröjor rekommenderas till... ;))

2012-01-05 @ 21:00:57
URL: http://livetmedleran.blogg.se/
Postat av: Therése

Uhja, jag vet hur det känns med den där byxlinningen och jag tänker att på måndag är jag åter i vardagen så då MÅSTE jag ta tag i det. Tills dess stoppar jag huvudet i sanden lite granna. Gilar bilden, perfekt matchad med panikkänslor!



Vilken Ixus är det du har?

2012-01-05 @ 21:55:42
URL: http://www.vilja-vara.blogspot.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Lärdomen av denna historia är att undvika vågar. Det är inte hälsosamt med panik :-)

2012-01-05 @ 23:57:00
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: elisabeth

Bara så läcker bild!

Vad har du gjort med den?



Byxlinningen ja... ha ha, jag står på noll igen! Allt jag kämpat ner har jag under dec gått upp!

Men men, det finns bara ETT recept på viktnedgång, och det stavas m o t i o n!

Det man tar in, måsa man förbränna. Enkelt!

Så Anna, vi får nog bara sätta igång.... när förkylningarna lagt sig....

he he...

2012-01-11 @ 00:02:28
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0