Näe...


Någon sommarstuga i Båstad kände vi väl till sist, maken och jag, att vi nog trots allt inte behöver... <:-)

Vi var faktiskt fullt nöjda med att pricka in vår utflykt igår just dit - det var ju helt fantastiskt fint väder!!! Nere på strandpromenaden och i hamnen var det så gott som vindstilla. Riktigt varmt och skönt i solen.





Om ni tittar där den vita pilen pekar på fotot ovan, så ser ni att det t o m var en och annan (åtminstone en!) som badade!

(Fast han var uppe igen på tre röda sekunder, kan jag meddela... :-D).

Själv var jag inte ens nere vid vattnet och stack ner handen i det - för jag hade ju en kamera i varje näve lixom, och ville inte få några saltstänk på linserna!

Här en avfotografering av en skylt, gjord med Ixusen:



Och en varvsarbetare (?) med stora systemkameran:



Fler Ixus-snapshots:







Sommartid lär ju Båstad vara ganska så kändistätt, men även igår fanns det några stjärnor där:



Åtminstone deras (allsvenska fotbollslagets Elfsborgs) buss... :-) Förmodar att spelarna också var nånstans i närheten, för de skulle ju möta Helsingborg lite längre upp på dagen. Dock vet jag inte om de bara rastade i Båstad, eller om de faktiskt hade övernattat där...?

Nån som kan identifiera spelarna på bilden, förresten??? 8-)

Efter Båstad, körde vi vidare till Torekov. Så jag fick fota lite där också! ;-)

Det pågick nåt påskjippo i kvarteret intill hamnen, och ett av inslagen var dessa musikanter:





Det var betydligt blåsigare och kallare i hamnen och på stranden i Torekov än i Båstad, men mannen som satt på den här bryggan såg inte ut att lida för det:



Dock tror jag inte han hade några som helst planer på att ta sej ett dopp också, förstås... :-)

På hemvägen körde vi genom ett av Sveriges bördigaste jordbrukslandskap, och minsann om inte potatisarna redan var i jorden! Och flera åkrar var täckta med väv:



Så här ska det väl skördas små nypotatisar om bara några veckor, eller nåt... 8-)

Dock tror jag inte för ett ögonblick att den potatisen är den godaste härifrån - men miljardärerna i Båstad lär väl mer eller mindre slåss om det allra första kilot!? :-D

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: annette

Det är ngt "knas" med Din och en del andras inlägg idag, återkommer senare idag eller imorgon och ser om bilderna finns då:)Minst hälften av bilderna saknas!

Går inte att kommentera Dina andra inlägg från utflykten, hoppas det här stannar kvar!!



Ha en skön kväll!



annette

2012-04-09 @ 18:53:14
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jisses vilken stolle som badade.vilka härliga och vackra bilder från er utflykt,kramen

2012-04-09 @ 21:10:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Men du, så somrigt och härligt det kändes med dessa bilder i jämförelse med hur jag kände det på påskafton! ;) Små "snögnuttor" är kvar här och där men det försvinner ju ganska snabbt ändå.

Minns ju hur det var för nio år sedan, då var det ungefär 40 centimeter den 10 april!

En del dagar glömmer man inte...

Fast det var ju å andra sidan inte av snön som gav mig "minnesbilder" utan mamma...

2012-04-09 @ 21:16:42
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: annette

Nu gick det bra;)

Tack för en stunds njutning av underbart vackra och fina bilder, ser ju nästan ut som det var sommar.

Båstad är fint men Torekov är en ålats jag verkligen älskar, lite vildare på ngt sätt. Passar väl en "vilde" som jag;)

Underbart att att Du fick ledigt och kunde göra den här utflykten och få känna lite havsluft och se på allt fint istället för omklädningsrummen!

Nu några tuffa dagar, fyra dagar ledigt är skönt men men kunderna "patienterna" måste vi ju ta hand om ändå på ngt sätt!



Ha en bra dag!

2012-04-10 @ 05:19:47
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Kan bara föreställa mig skillnaden ifråga om folkmängd på dina bilder om du skulle ha fotat lite längre fram mot sommaren :)) I alla fall antalet badande ;)

Det var inte så många tydligen som hunnit få i båtarna än. Det är lika här ... man skulle kunna tro att det snart blir isläggning igen med den här temperaturen ute!

Härliga bilder och kul att se något från den delen av landet :)

Ha det gott!

2012-04-10 @ 08:45:41
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Lotta

Underbara bilder! Vilket fint väder....vi slapp ruskvädret som skulle komma, men fy fasiken vad kallt och blåsigt det varit. Men i morgon skulle det bli 10 grader och då får jag nog ta av ett par av långkalsongerna:-)



Ha en bra dag!



Kram

2012-04-10 @ 08:56:13
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Lennart O

Morning! Vilken tur ni hade med vädret på er påskutflykt. Fast killarna som spelade i Torekov ser onekligen lite frusna ut. Att som mannen gör på din bild, sitter och stirrar ut över havet, är bra för både kropp och själ. Och helst ska man vara ensam, man tänker så bra då. Kan rekommenderas.

Ja, nu är vardagen här igen med allt vad det innebär av alla bestyr som en stackars pensionär måste klara av. Det blir att spotta i nävarna och ta nya tag!

Ha det bra!

2012-04-10 @ 09:34:30
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Marianne

Vilka härliga utflyktsbilder. Vi försökte oss också på en utflykt till en fin fågelsjö här i närheten. Men svanarna jag försökte få med på bild visade bara rumpan hela tiden när de käkade. Och själva hade vi svårt att stå still i blåsten och kylan.

I dag hade jag tänkt gå ut och plocka bort alla pinnar som skatorna tappat från vår en där de bygger bo. Men det regnar så det blir att städa undan påsken inne och göra huset beboeligt igen efter alla barn och barnbarn.



Hoppas på lite sol snart så tjälen går ur marken, det kliar i mina gröna fingar.



Ha de bra

2012-04-10 @ 09:58:12
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Ronnie Isacsson

Kul o intressant utflyktsreportage !

Skyll på kamerorna !( ang. badvägran )

Juste väder även om det var lite blåsigt bitvis men visst längtar man till havet efter detta !

2012-04-10 @ 12:50:05
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Josefin Johansson

Sv: Ja riktigt bra produkter har dom! OCh hoppas du haft en fin påsk du med ! :)

2012-04-10 @ 13:27:05
URL: http://josefindadoll.blogg.se/
Postat av: Madde

sv: våran trädgård är ju mer än va som syns och jag gillar stora trädgårdar, fast efter några år vill jag säkert ha mindre ;)



Så underbara bilder:) vill dit genom att se dina bilder:)

2012-04-10 @ 14:51:49
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Så kul att få följa med här, det var ju fint fotoväder (ej fot-oväder ;) med blå himmel och allt, fast jag kan tänka mig att det blåste en del. Stockholm vill jag genast åka tillbaka till när det blir vårigare! En tur över dagen kan man ju ta nån gång, synd du har så långt till staden, annars kunde vi ju träffats och fotat lite! :) Ha det gott och med hopp om att det slutar regna snart...

2012-04-10 @ 18:52:57
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0