Mer från hundutställningen...




Ärligt sagt är jag, iallafall när jag är i fototagen, mer intresserad av vad som händer runt ringen än i den! :-)



Och jag tror faktiskt att jycken ovan tänkte samma tankar som jag där!? 

Kanske såg han att några andra en bit bort, var i lekartagen och hade jättekul...? :-)



De fick godis också, såg jag! :-)

Det var förresten fler än jag som hade kameran igång... :-) Och den lilla söta modellen visade naturligtvis upp sej från sin allra bästa sida:



Eller inte, kanske!? <:-)

Här hittade jag nån slags variant av "sex laxar i en laxask", som jag så klart inte kunde låta bli att föreviga:



Fast de var ju bara två, förstås, och inga laxar, utan leonbergers. :-)

(Heter det så i pluralis förresten??? Leonbergers... Låter lite knäppt!? Leonbergrar låter dock ännu knäppare - men krasst sett säger man ju bara berg hur många berg det än är, så den grammatiska regeln gäller kanske för detta hundrasnamn också!?)

"Tage är ute och går med Hugo", hörde jag hundägaren säga just som jag tog detta foto:



Vem av dem tror ni är Tage!? ;-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: soffie

jättefina bilder,hundarna på bild nr 3 vad är det för ras?ÅÅ jag tycker de ser så goa och "glada" ut jämt .

kram

2011-05-03 @ 22:45:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Underbart härligt att få se lite av hundutställningen här hos dig. Jag gillar verkligen "runtomkring-bilderna".

Leonbergerfotot blir min favorit. Har nog allt en förkärlek för STORA, rejäla hundar ändå. ;)

Fast den ena storleken behöver förstås aldrig utesluta den andra.

2011-05-03 @ 22:45:34
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Jane

ha ha, man kan nog se en hel del roligt bland "hundfolk". Undrar egentligen hur kul hundarna tycker att det är ...

Hoppas du får en varmare dag idag!

2011-05-04 @ 06:45:33
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Underbara bilder!

Det är som när jag är på jobb, många gånger är det intresantare att vända bort kameran från "scenen" för där speglar sig ju verkligen det som händer.



Som bilden på Obama och hans gäng i vita huset nu (säkert årets bild i de världsomfattande tävlingarna) när de tittar på anfallet av bin Ladin. Den säger så mycket, fast man inte ser själva händelsen.

Den bilden kommer i alla händelser gå till världhistorien.



Så jag håller med dig, och jag tycker du brukar fånga stämmningen runt om kring på ett mycket bra sätt. Du ger stämmningen från tillställningen!

2011-05-04 @ 08:01:53
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Anki

Haha..Tage måste vara han som vinner...den med fyra ben. Härliga foto. Hunduställning, vet du vad, trots att jag haft hundar länge o flera har jag aldrig varit på sånt. Tur jag får se dina bilder o höra din berättelse så räcker de gott för mig.



Hoppas du inte är insnöad eller nått.

Kramiz Anki

2011-05-04 @ 09:48:55
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Underbart! Det är just så det är, utställning i alla ära men det som händer runt ringer är mycket mera intressant. Kommentarer om hundar, om sin egen och mycket om andras. Härliga bilder:-)

Hoppas du inte fryst fast!

Jag är upphettad idag efter brasan igår...

Kram

2011-05-04 @ 10:45:49
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0