Vad gjorde jag i helgen??


Sitter här och undrar lite grann över vart de senaste två dagarna tog vägen...? <:-) Kan inte påminna mej att jag har haft något speciellt för mej, men här vid datorn har jag iallafall inte vistats så jättemycket.

I lördags spelade dottern fotbollsmatch, och den har jag knappt blivit varm igen efter ännu! Brrrr, för fotboll utomhus så här års! Visserligen var det soligt och fint under tidiga förmiddagen, men lagom tills matchen skulle börja klockan 12 drog molnen ihop sej och vinden ökade. Brrrr, en gång till. Dessutom blev det förlust... Och kameran hade jag lämnat hemma, så det här nedan är inte något utsnitt av konstgräsplanen...


...utan delar av mitt buxbomklot här hemma i trädgården. :-) Tyvärr har det mesta av klotformen försvunnit under vintern - busken såg mer ut som en pannkaka än som en boll, de första dagarna efter att snötäcket hade smält bort från den. Får se om det går att få fason på den igen, eller om jag får försöka klippa den i en annan form framöver. <:-)

Lördagkvällen innebar först ett arbetspass, och sedan socialt umgänge med delar av familjen.

Igår var det soligt nästan hela dagen, och då var jag bland annat ute och övningskörde med dottern under eftermiddagen. Maken jobbade, och på kvällen var vi svintrötta båda två och gick och la oss redan vid 21-tiden...

Får innerligt hoppas att ni andra har haft en mer spännande helg! :-D

Ha en fin start på nya veckan!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det var väl spännande! Hihi...allt är ju relativt. "Socialt umgänge med delar av familjen", haha, vilken härlig formulering! Själv har jag faktiskt: Solat lite, cyklat (mycket) svarat fel och rätt i en tipspromenad, lånat böcker, frusit lite och blivit varm igen! Klipp busken i en pannkaksform, vettja! ;)

2011-03-21 @ 08:37:27
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anki

Haha...Anna i vår "ålder" (jo jag vet du är lite yngre) är inte helgena så spännande. Krogliv o vimmel är liksom inte så vanligt..eller?! Vi har städat tomten, du vet de där runt huset..hua. Solat och ridigt. Inte så spännande de heller.

Men sköööööööönt. Så ni fick inte de kalasväder vi hade då, för vi hade ju varmast, de såg jag på nyheterna..de stod Oskarshamn (2.5mil) bort men vi hade varare, faktiskt uppe i 19 i solen o lä. Så gutt.

Idag ska jag skicka ditt paket, nu har jag lagt fram de så jag snubblar över det när jag går ut.

Kramiz Anki

2011-03-21 @ 08:44:13
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vad lustigt de ser ut här!! o som vanligt skriver jag fortare än hjärnan...= ett annat ord än de man tänk, typ varare..vad är de? VARMARE...humm

Kramiz

2011-03-21 @ 08:46:12
Postat av: Jen

Hmm, min helg försvann väldans fort den med.

Solen har jag inte fått mycket av då jag har jobbat heeela helgen. :/

Men imorn då är jag ledig och då ska det tydligen bli soligt och varmt, så en utedag är därmed inplanerad. :)

Fotboll så här års kan jag inte förstå. :( Brr!

2011-03-21 @ 08:51:49
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lennart O

Morning! Vårdagjämning idag, även om det inte ser så vårligt ut betr vädret. Snön som föll natten till fredagen lyser ännu vit från taken. Men man kan ju alltid spela Vivaldis "Våren" och av det känna sig aningen upplyft.

I en tid då media matar oss med jordbävningar, tsunamin, reaktorhaverier, krigsvansinne och annat djävulskap, vore det bra om man kunde söka sig bort till något annat som kan ge livet en ljusare dimension. Var finner man då denna sällsynta pärla? Kanske i vårt inre finns en stilla punkt?

Ha det bra!

2011-03-21 @ 09:22:35
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Fotbollshelg för min del, tre matcher på två dagar med massor av bilder. Så en del vid datorn eftersom jag redigerar bilder till fotbollsbloggen och så naturligtvis massor av godis i lördags.

Lite täppt i näsan också :-(

Min buxbom ser ut precis som du beskriver, får se om det går att klippa till den igen eller om hoppet är ute. Skulle vilja ha den klipp så som de har gjort på reklamen, Han som sprutar vatten på grannens fina bil och där grannen i sin tur klippt sin buxbom med en rumpan utåt. Hade varit något för grannarna att titta på, hahahah...

Ha en bra dag!

Kram

2011-03-21 @ 11:50:51
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Anki

Höner är ju fåglar, fast de kanske inte flyger så mycket. Men två höner har nu blivit flyttfåglar och är på väg till andra sidan av Sverige, de förbereder sig nu på postkontoret och flyger iväg, eller åker lastbil snarare vid kl 16.00. Ja sa

Lilla höna sök och finn vägen hem till Annas grind för där finns nog en postlåda, hälsa henne varmt och ömt att jag inte henne glömt...!!

Kramiz Anki

2011-03-21 @ 14:15:25
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Jane

Ibland är det skönt att bara "vara", att inte ha så himla mycket runt sig som man ska göra. För min del blev det långpromenader i solen :)

Här har det varit riktigt varm idag, sååå skönt! Snön smälter med rekordfart. I morr´n ska jag klara av terminens föräldramöte sedan är det bara utvecklingssamtalen kvar ...

2011-03-21 @ 16:47:24
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: mimmi

Som tur var .. så hann man ut i solen under helgen .. för nu blir det tydligen dåligt med sol .. de ändra varje dag på prognosen .. så vi skall tydligen inte få sol i morgon heller ... tidigare på dagen sa de vi skulle få strålande sol och 12 plus i morgon .. det har nu blivit ändrat till molnigt mycket blåsigt ... så ja .. man får väl se vad man kan hitta på att göra då ... sitta inomhus i min stol vid fönstret kanske ?

2011-03-21 @ 18:57:03
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: soffie

brr att kolla fotboll ute är inget jag tycker om så här års men det är uppskattat för dem som spelar med en publik som hejjar på dem,

kram

2011-03-21 @ 19:10:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: annette

Låter väl som en alldeles normal helg tycker jag, är väl så att en eller annan helg avviker från det normala på ett år, men annars rullar det ju oftats bara på och så undrar man dagarna tagit vägen.

Ganska så skönt egentligen!

Ha det gott i veckan!



annette

2011-03-21 @ 19:17:43
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Lizaloop

Nä du här har det inte heller varit nån jättespännande helg, satt ute i solen litegrann och lyssnade på takdropp, men det är ju inte helt fy skam det inte!

2011-03-21 @ 21:11:10
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Känns som en rätt okay helg ändå!

Alla helger är inte aktiva på topp.

Vi behöver faktiskt göra ingenting och bara få lov att vara ibland.

Hoppas du får många fler lata helger, alla är värda det!

2011-03-22 @ 01:23:52
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Glömde, urläcker komposition av bilden!

2011-03-22 @ 01:25:52
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0