Semester-tajm... :-)


Det händer ibland att maken tar sej en ledig vecka så här på vårkanten. Så ock detta år!

Men den lediga veckan inleddes med att han åkte iväg till jobbet vid 6-snåret. Vikarien behövde nämligen lite hjälp med att komma igång, men förhoppningsvis är han lättlärd så maken kan vara fri resten av veckan.

Eller fri och fri... Han tar ledigt för att hinna med jobbet här hemma, kan man säga. <:-) Först och främst är det vedklyvning/-kapning som är på tapeten, men egentligen borde han börja med att bygga en ny vedbod för den gamla jämnade han med marken igår... Det hjälpte inte att jag la in veto mot det tilltaget! :-I

Och hur många veton man än lägger in angående vädret, så lär väl det heller aldrig hjälpa...? Hittade otäcka spår av snö ute på gräsmattan för en stund sen! Fast i detta nu håller de på att regna bort...



Fotot är dock några veckor gammalt, och så här illa ska det väl ändå inte behöva bli igen!?

Det är ju sommartid nu!!! :-D

Ha en fin start på nya veckan allihopa! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Anki

Ja sånt är livet, man tar ledig från de ena jobbet för att ta vid vid jobbet hemma?! För vem skulle annars gjort de, kan man undra.

Vad du skräms...trodde ni fått så där mycket snö...grrr. Här har först vårregnet kommit natt och det har varit milt. Annars har de frysigt nattetid här ett par nätter.

Ja nu är de ny vecka igen. Då kör vi........

Kramiz

2011-03-28 @ 08:08:11
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Anonym

psss...Torsten flyttar till Växjö ((strax utanför))

får åka ca 14 mil.

jag har min revisor i Växjö o min systeryster, så japp jag kan hälsa på. Oh de kan ju du också när du är hos dottern din!! fniss.



Kramiz

2011-03-28 @ 09:09:30
Postat av: Lizaloop

Det har faktist tinat bort en hel del snö här oxå, jag jublar och mannen svär för han får upp en kompis med son från stockholm nästa helg och dom vill åka skoter.....

jag vill bara ha vår!!!

2011-03-28 @ 09:41:01
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: mimmi

Här snöade det igår kväll men som tur är så är det borta nu ..och solen tittar fram lite försiktigt... jag skall gå ut och se om jag kan hitta några fjärilar som kan sitta vid en husvägg och sola sig :)

För sen skall det visst bli skitväder här resten av veckan .. så då gäller det att passa på idag :)

hopas att ni får sol så maken kan ha fint väder när han är ute och jobbar för att ni skall få det varmt och skönt inne :)

2011-03-28 @ 11:25:54
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Ved, en följetong... Maken lastar dem i storsäck och ställer på en vanlig eu-pall. Då tar de inte så stor plats och kan lätt flyttas med traktorn... :-)

Fast din önskedröm om maskinhall för ved... den låter väldigt smart! :-D

2011-03-28 @ 11:33:29
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Jasså - ved men ingen vedbod. Här är det tvärt om - ny vedbod men snart ingen ved kvar. Och gubben min ska snart operera in en ny knäled så han lär inte hugga/klyva nån ved i år. Så det blir till att köpa huggen och klar. Bära in den kan jag själv, än håller mina knän.

Och så har även vi fått lite mer vitt på marken i natt. Urk !

2011-03-28 @ 11:40:27
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: anki

härlig bild :-) här skiner solen men det blåser igen, varit ute med vovvarna en sväng..åkte spark i skoterspåret men börjar bli lite löst nu..



vedbod är bra att ha,, så veden håller sej torr och fin, vi får in 50 kbm i våran.. den sitter ihop med carporten...:)



ha en skön dag

2011-03-28 @ 14:16:05
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: annette

Så då blir det att både bygga vedbod och klyva ved den här veckan då;)



annette

2011-03-28 @ 18:26:25
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Oj då, då har maken fullt upp! Skönt att man slipper tänka på sådant som vedhuggning ... fast å andra sidan är det ju hur mysigt som helst med öppen spis eller kakelugn.

2011-03-28 @ 21:30:29
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0