Rödhake...


Den, eller de (jag antar att det finns iallafall ett par, men man ser aldrig mer än en åt gången...), som håller till här kring vårt hus är INTE speciellt lätt att få framför linsen!



Ja, i själva verket får man oftast vara glad om man hinner se den med ögonen - för innan kameran har kommit upp, har den för det mesta försvunnit (helt och hållet...) in i grönskan. <:-)

Det var lite lättare att fånga den på bild tidigare i våras, innan löven hade slagit ut:





Fotona är tagna med Canon EOS 40D + Canon 70-200 f/2,8 IS. Och den ljusa, matta, vinjetteringen (plus ramen) är gjord i Picnik. Hur kameran var inställd vet i fåglarna... <:-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tycker du är fantastisk som tar alla dessa fågelbilder med "bara" ett 70-200.

(Har du en förlängningsfaktor på 40D:n? Alltså inte fullformats sensor, eller?

Är ruskigt dålig på Canons modeller.)



Oavsett vad, så innebär det att du ändå är nära fysiskt, och det kräver sitt tålamod och tid.

Jättefint bearbetade bilder sen också.



Ha nu en bra onsdag, sen blir det ju långhelg!

:-D (Med jobbighelg för mig med kommunens nationaldagsfirande och Nossebro Power meet... bland annat)

2011-06-01 @ 11:14:59
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Lotta

De är nog lite skygga nu när de har ungar i sina bo. När vi var hos mamma på hennes födelsedag så band jag fast hunden i ett träd, tänkte inte på fågelholkarna som hängde utanför traktorgaraget. Där satt den lilla pippin på en gren men en mask hur länge som tills jag fattade vad hon ville. Gozzi låg och blängde på henne, mest för att han var bunden tror jag.

Ha en fotsatt bra dag!

Kram

2011-06-01 @ 11:38:36
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: mimmi

det blev ju bra bilder :) Jag gör fel många gångar med mina bilder.. jag beskär dom allt för mycket... har faktiskt börjat att tänka om på det den sista tiden :)

Så himla kul att ekorren har börjat att komma tillbaka till dig igen :) här kom de 3 gångar i veckan i början av Maj.. nu är de här flera gångar om dagen ..varje dag .. så det är kul .. hoppas du får lika dant hos dig :D

2011-06-01 @ 12:02:04
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Ja, det finns en HAKE med att fota i löviga träd. ;) Men det blev ju bra! Hoppas du får se ungarna sen också! :P

2011-06-01 @ 15:37:15
URL: http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0