Lång sovmorgon...


...och åtminstone lite piggare än igår!

Var jag hittade den här förkylningen vet jag inte, men att den åtminstone delvis hänger ihop med alldeles för lite nattsömn är jag ganska säker på. Men nu har jag tagit igen iallafall några timmar sådan. :-)

Innan helgen hade jag tänkt att jag skulle ta tåget till Malmö idag, men de planerna har jag fått skjuta upp. Lite jobb samt åka och handla lär nog vara fullt tillräckligt... <:-) Sen återstår det att se om det finns några tåg kvar att åka med längre fram i veckan, för enligt en artikel i Expressen är nu DSB som kör de så kallade Öresundstågen definitivt på ruinens brant. Får de inte in nya pengar bums, går de tydligen i konkurs - typ i morgon!? :-I

Synd man inte har en sån här att "räjsa" söder ut med istället:



Visst är det en fantastisk bild!? 8-X Inspirerad av Elisabeth som ALLTID (eller hur!? ;-D) skjuter foton från bilen i farten, fick jag för mej att jag skulle ta en bild genom vindrutan på en mötande Porsche... :-) Autofokusen fastnade så klart i rutan, så skärpan ligger på detaljer från instrumentbrädan som speglar sej i den... Men övergångsstället blev ju rätt bra iallafall! <:-)

Även nästa foto är taget när jag kör (eller rullar mycket sakta), och den här gången hittade autofokusen faktiskt ut genom den skitiga vindrutan. :-) Diggar verkligen sättet att ta sej fram - på en palltruck!! Fast det kräver ju sin nerförsbacke, förstås:



Ha en fin dag!! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: mimmi

Ha ha .. ja det är inte lätt alltid :)

men man vill ju testa så mycket man bara kan och se vilka effekter man kan få :). Jag kan inte fota genom det stora bil fönster fram .. i de nyare bilar ligger de väldigt snett och långt ner så inte kan man få någon bild där utan jag får snällt hålla mig till att fota genom sido rutan på bilen :)

.hoppas du har haft en fin midsommar och att din förkylning vill släppa fort igen ..nu när du har fått sovit lite :)

2011-06-27 @ 11:29:09
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Hej igen .. först vill jag svara på en sak som jag har glömt .. det var den pojken som stod skrattande bland alla måsar som älskar att fota :)

Sen .. detta med att ha en som kör ... det kan ha sina nackdelar också .. om jag talar om att HÄR finns det något jag vill fota .. då stannar han 300 meter längre bort ;)

Men om man skall fota i full fart när han kör .. ja då är det ju bra förstås :)

2011-06-27 @ 16:30:39
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Igår när jag åkte buss hem genom stan, önskar jag att jag hade suttit längst fram! För framför bussen åkte en moped (i minst 50km/h) och på den hängde två killar efter på varsin skateboard! :P Hade blitt ett finfint foto det! Men nu fick du bara bilden beskriven i text ;)

2011-06-27 @ 17:01:05
URL: http://www.yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Med tanke på att Du "skjutit" genom vindrutan i farten så är jag impad av bilderna, kanske mest den första som jag tycker är urläcker när fokuset hamnat lite galet, eller kanske egentligen helt rätt, för då förstår vi ju att Du "sköt" i farten;)

Bra att Du sovit igen lite, själv startade jag hårt med 12,5 timmars dag;)



Ha en skön kväll!



annette

2011-06-27 @ 18:39:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

En Porsche skulle man ju inte tacka nej till, synd bara att den är lite för liten ... kan inte frakta mina tavlor i en sådan ;)

Jag lyckas alltid "missa" bra fototillfällen bara för att jag glömt att ta kameran med mig (eller inte orkat bära den ...) Det är ju då alla dessa "ögonblick" sker!

2011-06-27 @ 23:47:56
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0