Dagens väglag...


...var faktiskt bättre än väntat!



Lokalt var det till och med alldeles ny-grusat, upptäckte jag när jag var och hämtade posten i "låddan". Så då fick det minsann bli en liten promenix också! :-)

Inkluderande några "klix" med kompaktkameran...



Enbären som jag skulle ha plockat i november... <:-) Nu får de sitta kvar på busken, ifall nån fågel eller så behöver dem bättre än jag.

Värme och solsken är förövrigt pålagt på fotona i efterhand, för på det planet har dagens väderlek sannerligen inte haft minsta lilla att erbjuda... Om man nu inte tycker att 1 plusgrad är varmt... :-I

Fast! Jag har faktiskt inte behövt tända en brasa i kaminen i köket förrän nu i kvällningen, så då HAR det väl trots allt varit ganska varmt idag då!?

Iallafall jämfört med -10, -15 och -20... >:-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Åhh, vilken lyxig väg ni har!!!

Vår är helt och hållet IS!

(Men jag har både dubb på bilen och broddar på fötterna ;-))

Ska ta en bild i morgon, i dag blev det inte.

Men vilka läckra enbär du fick till! Så läckert bildbehandlat... nu blev jag nyfiken på hur!

:-D

2011-01-11 @ 17:25:12
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: yvonne

Ja, allt är ju relativt med värme och så :-) Jag ringde ett lokalt bibliotek förut och de ska snart ha utförsäljning av tidskrifter...vilka vet jag inte riktigt men har man tur så är det nåt fotografiskt med...

2011-01-11 @ 18:23:39
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Smet ut en halvtimme nu för en stund sedan, höll på att bli tokig inne;)

Det var inte tal om väglag, isgata rakt igenom men med broddar på skorna så gick det vägen!

Urläckra enbär, funderar på om det är lite zoom först och därefter lite annat för att få fram strålarna.



Ha det gott i brasvärmen!



annette

2011-01-11 @ 18:47:09
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

det va svinhalkigt hos mej på många ställen även idag,men ut kom jag på en efterlängtad promenad.

2011-01-11 @ 19:32:53
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

va fin bilden på enbären är!

2011-01-11 @ 19:33:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nollan

Bättre med grus på vägen än i skorna ;)

Vad som är varmt är möjligen relativt... men +1 är det inte! Men det var ju trevligt med lite ljus och värmekänsla bland enbären, man få ta vad man får av den varan just nu :)

2011-01-11 @ 19:51:24
Postat av: mimmi

god kväll :)

jag kan tala om att min termometer visade 16 plus....igår.. så det var nära jag plockade ut mina sommar möbler ;)Halkigt som tusan är det här .. idag blev det ingen promenad .. men jag fick så fint besök ändå.. så nu är det bara att hoppas att han kommer tillbaka igen :)

kramiz....ps va snällt att du lämnade dom kvar till fåglarna ;)z

2011-01-11 @ 20:01:51
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Nollan

Haha, ja då är vi två... hjärna går febrilt här hemma. Är dessutom borta på utbildning från första till andra söndagen av utmaningen, med nada tid för foto. Så måste ha de inläggen klara innan jag åker!

Har förvisso en del idéer men ingen aning om hur jag ska kunna genomföra dem :-D

2011-01-11 @ 20:04:18
Postat av: Malin B

Man ändrar sig snabbt eller vänjer sig vad som kan betraktas som "varmt". ;)

Här har det vara rena rama isplaner överallt. Broddar på säger jag bara!!!

2011-01-11 @ 22:04:24
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0