Bildbehandlad med "extra allt"...


Eller om man så hellre vill: Klimatanpassad redigering!?!



Idag är det nämligen dubbelt så kallt (läs 12-13 minus), som igår morse när jag tog originalfotot. Hu! :-I



Skönt nog snöar det bara i Picnik, och inte i verkligheten! (Ännu så länge, iallafall...)

Ska försöka masa mej iväg till jobbet någorlunda tidigt idag, och inte komma hem igen förrän jag även har varit på MAXI och handlat. Blev nästan lite utskälld här innan när vi skulle äta frukost, och det varken fanns yoghurt eller Start hemma. Sådant slisk äter inte jag, så jag förstår inte riktigt varför det ska vara mitt ansvarsområde att se till att det ändå alltid finns hemma...? Ja, ja...

Såg ni Uppdrag Granskning igårkväll, förresten? Som handlade om IKEA och Ingvar Kamprads undangömda miljarder. Jag har fortfarande inte förstått vad det var som var så upprörande med det...? Är det inte att tjäna pengar som är hela grejen med att driva företag??? Och har det inte alltid varit ganska uppenbart att Kamprad har haft Joakim von Anka som största idol och förebild?? Så klart karln badar i pengar!!!

Dessutom, handen på hjärtat; Vaknar det inte upp en liten skatteplanerande "snål-länning" i oss alla när deklarationsblanketten dimper ner i postlådan...? Problemet är nog oftast bara det att vi inte riktigt vet HUR och VAD vi ska dra av, för att få behålla så mycket som möjligt av lönen...? Det är sånt man skulle behöva en jurist till, lixom - om man nu hade haft råd att anlita en sådan... <:-)

Men tids nog - om vi bara låter Ingvar och IKEA hållas - så kommer det säkert att gå att köpa en monteringsfärdig jurist till ett högst överkomligt pris, på ett blågult varuhus nära dej!

Go´morron!! :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: yvonne

Jag har sett snö-funktionen i Picnik men har inte velat hälla på mer snö än nödvändigt ;)

2011-01-27 @ 09:04:21
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

va fin bild men usch kan man inte göra sol på bilderna:)trött på vintern nu!

2011-01-27 @ 09:25:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mimmi

Jag gillar bilden UTAN SNÖ FLINGOR :)

det kom ner några få st för ett par dager sedan och jag håll på att få panik då :)

så roligt att få se den lilla godingen igen :)

du kan ju fråga honom hur jag skall göra för att få min att gå till matlådan ;)

Ja det med Ikea ... media skall ju ha något att prata om och gräva fram all skit de kan hitta .

2011-01-27 @ 09:45:27
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: anki

-15 här i går, men nu -8 och inget snö, sol och kanske det blir en molnfri himmel så såsmåingom. :)



tycker man ska granska politkerna istället för privat företagare, klart dom tjänar pengar men kamrad har börjat från tomma händer och byggt upp sitt företag så han är väl värd att bada i pengar tycker jag. :)



ha en skön dag

2011-01-27 @ 09:45:57
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Lennart O

Morning! Värst idag också? Minus 17 grader!

Ingvar Kamprad jagas av idiotjournalister som om han vore en extremt kriminell person. Detta trots att han inte gjort något som helst olagligt. Alla företags överlevnadsfilosofi är att få ner sina

kostnader, och företagsekonomiskt sett är alltid skatter en kostnad. När det gäller IKEA så har de svenska enheterna betalat in över 6 miljader i skatter enbart under de senaste åren.

Kamprads sätt att driva sina företag visar vilken utomordentligt skicklig företagare han är. Vad Sverige skulle behöva, och vad som idag saknas, är fler företagare och entreprenörer i Ingvar Kamprads anda.

Ha en fin dag!



2011-01-27 @ 10:02:45
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Sara

Ja vi har -16, burr. Men kämpade ut på en promenad ändå =)

2011-01-27 @ 11:15:09
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Jane

Jag håller verkligen med dig! Tyvärr missade jag programmet - får väl kolla om man kan se det på nätet. Varför ger de sig inte på riktiga lurendrejare för? Var är den uppsökande journalistiken någonstans? Nä, det var bättre förr ;))

Idag har vi haft strålande sol och ett litet "ryggskott" ... ligger just nu på mage på golvet :)

Knyta skor, resa sig och samtidigt vrida ryggen var ingen bra idé ...

2011-01-27 @ 16:17:43
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Chris

Bilden har du efterbehandlat väldigt snyggt men för det krävs ju en bra grundbild (vilket du ju haft)

2011-01-27 @ 22:41:34
URL: http://cwjm.wordpress.com/
Postat av: Elisabeth

Skönt att se korren igen!

Blir en superkort kommentar, just för att du börjar beröra ämnen som jag kan gå igång på...

Och nu har jag inte den tiden och energin.

Suck!

2011-01-28 @ 00:20:51
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0