Ekorre till frukost!


I morse var det två ekorrar utanför köksfönstret. :-)

Först var det bara en, och både maken och jag hängde i rutan och dividerade om det verkligen var "den gamla vanliga". Det var lite skumt fortfarande, och vi försökte febrilt avgöra om den hade långa yviga örontofsar. Att svansen var tunnhårig kunde vi rätt enkelt se, men "den vanliga ekorren" har inte heller så där jätte-jätteyvig svans... Så hur var det med öronen...?

Som nedan ska tofsarna se ut, om det är "rätt" ekorre! :-)



Men det verkade inte finnas några tofsar alls på den vi hade framför oss...?

Och rätt som det var, som på beställning, kom plötsligt den "betofsade" också - så vi för en stund kunde se dem båda två.

Jag hann dock inte ens hämta kameran, förrän "tofs-lös" hade jagats iväg... <:-)

------------------

Från det ena till det andra... Det är FREDAG idag igen!?

Har inga speciella planer för varken denna dag (mer än att jobba och handla), eller för helgen - men det är ju sällan man är alldeles sysslolös, så det ska jag säkert inte behöva vara nu heller.

Ha en fin dag allihopa! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: yvonne

Jagats iväg? Då var det nog en av samma kön...annars borde ha kunnat hitta på nåt kul... :) Och så fint det är med svart/vit foto...blir mer och mer förtjust i det. Ha det gott!!

2011-02-25 @ 09:05:26
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Ja, med all rätt så körde den "tofsiga" iväg den andra, för det är ju en plats för enbart tofsiga;)

Jag är leeeedig,har legat kvar i sängen och "segat", sov ända till framåt sju-tiden och det var nog välbehövligt.

Minus på agendan är att jag bet sönder en tand igår kväll, tänker inte åtgärda det idag;)



Ha en skön fredag!



annette

2011-02-25 @ 09:08:49
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: anki

veckorna springer iväg tycker jag :-)



mysigt med två ekorrar på morgonkvisten, här var det ett tag sedan jag såg de 3 som besöker oss, men åt andra sidan är det en stor grop nedanför björken som den brukar sitta och äta så jag kanske inte ser den för all snö som är i vägen, men örontofsarna borde sticka upp :-)



ha en fin fredag

2011-02-25 @ 10:40:06
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Lotta

Dessa små godingar, nu får du allt fixa en lika fin matplats för örontofslösa ekorrar också :-)

Här är himlen grå och bara "endast bara" -1,5 grader. Nästa så man får ta av ett av alla klädlager.

Hoppas du får en underbar och solig fredag hos dig.

Kram

2011-02-25 @ 10:45:12
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Madde

Sv: Min nuvarande kamera är icke ett år än, så ett nytt objektiv är ju icke så dumt att köpa. Nackdelen är att brusreduceringen i kameran är dålig, så jag har icke bestämt mig ännu. Om det blir en ny kamera så blir det ingen jätte dyr, under 10000kr.



Håller med dig. Gått in på många fotobloggar som fotar med dyra kameror, men tyvärr ser man icke det på fotona. Om man icke är duktig bakom kameran så spelar det ingen roll hur dyr kamera man än köper.



Ha en underbar dag:)

2011-02-25 @ 11:00:25
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Postat av: Anki

Ohhh...så fin. Jag kan nästa se er hänga där och trängas i föntret, den ena värre än den andra...tur ni inte trillade ut!!!

Sysslolös..nääää, de blir du nog inte. Vi ska ha stugan full hela helgen så jag blir inte sysslolös heller.

PS vår gård är en släktgård, fast inte vår släkt..vi bröt deras släktled o blev släkt 2. DS

Trevlig helg

Kramiz

2011-02-25 @ 11:45:38
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Men helt otroligt underbart . två st .. nu får du bosätta dig vid köksfönstret... se till att det blir använt mycket porcelin så du får en anledning att stå och diska ..länge.. länge .. ;)

Din ekorre har mer spets på öronen än min har :)

Vi sitter också här och funderar om vi har två eller en .. för en kommer och sätter sig i trädet och går den vanliga rundan runt och smakar på allt ..sen är det en som bara är på backen och äter solros frö .men den ser man inte ofta ..men frågan är ju .. är det två eller en som bara vill ha lite omväxling :)

2011-02-25 @ 12:48:52
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Gärdsmygen

Ha, ha! Jag har uptäckt att "mina" ekorrar också är olika. Nu fick jag ett uppslag till inlägg. Kanske visa hur olika de ser ut i pannan, med eller utan tofsar och olika färg på pälsen! Får se om det kan bli av.

2011-02-25 @ 13:11:08
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Lisa

Oj, vilken bra bild! Supersöttt :) De där örontofsarna skulle jag vilja dra i..jag drar alltid i sotis öron,...katten alltså hehe

Fast han har inte tofsar men ändå

Trevlig fredaaaa!

2011-02-25 @ 13:18:19
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Malin B

Nu för tiden är ju step ett motionspass där man far upp och ner på en bräda i hederliga, vanliga jumpaskor. =) Svettigt kan jag intyga. Roligt som omväxling.



Härom dagen var det en EKORRE i laudugården enligt tösen i huset. Gissa vem jag tänkte på då! ;)

2011-02-25 @ 15:19:24
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Jane

Oj, har "gamlingen" fått en konkurrent? Tur att ni har kännetecken att gå efter för det är ju lite kul att följa en gammal bekant.

När jag bodde i Värmland hade vi fem igelkottar som kom varje dag, var och en med sin personlighet. En kallade vi för Maradona, den tacklade undan de övriga vid matskålarna. En annan hade grannarna målat lite rött nagellack på för den var så påstridig så den bet ungarna i tårna när man satt ute och fikade. Den kom alltid när vi grillade :) en riktig festprisse. Roligast var det när de parade sig (fleeeera timmars uppvaktning med konstiga ljud och jagande runt, runt) och det sedan dök upp små ungar som man knappt såg i gräset - såååå söta!

Saknar det där nu när jag bor i lägenhet - närheten till naturen :(

2011-02-25 @ 18:59:39
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Per-Anders

Jättefin bild!

2011-02-25 @ 22:17:36
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0