En snökanon!? 8-)




Nog för att det sprutade vitt (eller ljusgrått då...) ur kanonen, men... <:-I



Fotona är tagna i Kristianstad en eftermiddag i förra veckan. Tydligen håller de på att riva ett helt (eller halvt?) kvarter i centrum.

Cementdammet låg som en tung och kvalmig dimma över hela nejden... Vad det egentligen var som kom ut ur kanonen vet i sjutton - jag kanske inte ens vill veta det, förresten. Asbest!? 8-X

(Nä, det var det säkert inte - men man kan ju tycka att det borde ha varit vatten, som kunde dämpat dammandet en aning, men det var det inte heller...).

Och snö lär vi inte få här idag, för det är sex grader varmt. Sommarjacka fram, kanske!? :-D

Ha det fint allihopa!

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Madde

Varit dålig uppdatering från mig, men när jag uppdaterade idag så var det inga problem....TACK för det:D

2011-12-14 @ 09:00:33
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Men det kanske var nån slags dimma de spruttade för att binda dammet lite! Det ser ut som en enorm hårblås förresten ;) Här är också varmt, och varje dag utan snö tas emot med tacksamhet! Snart är det vår, tjohopp!



Ja, inte är det så många som kan leva på sin s.k. hobby, vad det än är. Jag har ju också bara jobbat för pengar förr, (nu är jag ju mellan två jobb som det så vackert heter...) Visst skulle det varit kul att läsa till något "bättre" som man var intresserad av, men den möjligheten fanns inte på kartan för mig. Eller, jo, kanske, om jag hade vetat om det...Men, men, i nästa liv kanske...

2011-12-14 @ 11:57:57
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Det såg inte bra ut i alla fall .. som sagt ..man vet inte vad det är i sånt ..

Nja.. sommar värme.. nog för att det är plus..men det blåser så förbaskat att det är ju mer kallt att gå ut nu .än att gå ut i 5 minus ;)

kram

2011-12-14 @ 13:06:18
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Då är vi lika .. jag har köpt en julklapp ..men har tyvärr många fler kvar .. och jag avskyr verkligen att springa runt och leta och köpa .. och hoppas på att den som får julklappen gillar den .. för även om de kanske gillade något sånt förre veckan .. är det inte säkert att samma smak gäller nästa vecka..suck...

Men jag blev i alla fall glad idag.. för lilla Daisy kom och livade upp mig en stund.. vi hade lite väder snack...

Nu hoppas man på lite mindre blåst .. så man kan komma ut nån gång.. och helst mellan 10 och 1 på dagen .. för annars ..så blir det för mörkt... suck...igen... men .. snart ..så vänder det .. och du !! om 3 månader.. så är det ju vår ;)

kram

2011-12-14 @ 16:08:48
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Jane

Det ser ut som om det skulle vara någon sorts vattendimma ... synd att det inte var kallare ... vilka vackra kristaller du skulle kunna ha fångat på bild ;))

2011-12-14 @ 17:35:07
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0