Mer fågelfoto... :-)


För att fortsätta där jag var igår, angående den gråvita skatan...



Orkade inte redigera bort elledningarna den här gången - men huvudsaken är ju att skatan syns! Tror dock att den vänder nacken till på detta foto - näbben hade ju varit trevligare!? <:-) Men, men...

Jag är dålig på att uppskatta avstånd, men jag tror den är längre ifrån mej än 100 meter, så jag är glad att fotona på den blev så bra som de trots allt blev.

Hur som helst...

Det finns några stycken av den här missfärgade "skat-sorten" här i grannskapet, och jag skrev om dem redan i fjol i min gamla blogg. Där finns det en liten förklaring till varför de ser ut som de gör, så den nyfikne får gärna ta sej en titt här! Följ länkarna i det inlägget!! :-)

----------------

Gårdagen var vädermässigt en riktig höjdare, så då var jag ute mycket med kameran! Stod bland annat och lurpassade vid fåglarnas (och ekorrens!) matplats, men där var det lite skumt så jag testade faktiskt att använda blixten.



Resultatet blev lite märkligt!? Eller om det bara var nötväckan som blev helt förskräckt...? <:-)

Idag är det mera dimmigt och grått ute, och ännu så länge har jag inte ens satt min fot utanför ytterdörren... Får se vad jag ska hitta på så småningom! Maken har iallafall inte tid att "leka" med mej, för idag ligger han och jaktkamraterna i startgroparna inför morgondagens stora happening... Älgjakten börjar här då. <:-)

/AnnaKK









Kommentarer
Postat av: Yvonne

Älgjakt? Bättre då att "jaga" med kameran! ;)Nötväckan ser ut som om den säger: "nänä, fota mig inte från denna sidan", hehe. Här är det (tyvärr) inte dimmigt, bara moln..få se om det spricker upp, kanske kan man fota ett löv. Eller två. Det är roligt att testa lite med kamerainställningar! :)

Hadebra! :)

2010-10-10 @ 10:16:38
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

Intressant, det där med färgbortfallet. Hade faktiskt aldrig hört talas om det tidigare, kul att lära sig nytt :))

Din nötväcka blev ju helt fantastisk - en riktig actionbild ;)

2010-10-10 @ 10:40:48
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: mimmi

Det är många som gör sig klara för älgjakten nu men i år är det med blanda känslor jag inväntar den .. jag hoppas verkligen att "min" älg klara sig .. en som jag har haft det stora nöje att få se sen i våras :)

Det är roligt att testa att fota på olika avstånd och ibland kan man bli riktig positivs överraskat :)

hoppas att solen kommer till dig idag ... jag tittar ut NU och ser att den är på gång här .. så nu blir det full fart här .. skall sätta på kaffe och packa väskan .. så bär det iväg

:)

2010-10-10 @ 12:38:33
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: soffie

wow va häftig den bilden är.

Hos mej är solen framme nu så vi ska ut och leka i lekparken:)

2010-10-10 @ 12:45:50
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jen

Antar att det är stora fel på min dator numera,

för jag kan inte se din header. (vilket jag bara antar att du har)

Färgen på sidan är däremot jätte fin! :)

Varför jag antar att det är fel på min dator är för att jag inte längre kan se min sida som den ska vara heller, jag kan inte heller komma in på inlägget du har här ovan...

så därför skriver jag här att det är en underbart härlig bild du tagit. Med både ekorre och fågel vid middagsbordet. :D

Kram

2010-10-10 @ 18:08:31
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Den där bilden på nötväckan är ju tokläcker, det händer nåt i bilden och bakgrunden är riktigt snygg.

Ha det gott.

2010-10-10 @ 20:19:14
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Madde

vilken vacker och häftig bild:)

2010-10-10 @ 21:16:15
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0