Man är ju ingen Leila Lindholm i köket, direkt...


Men man gör så gott man kan iallafall! :-)

Och misslyckas det, så kan det ju smaka gott ändå... Faktiskt!




Det gjorde iallafall mina äppelmuffins, som jag svepte ihop en kväll i förra veckan. :-D

Mitt "Dagliga Bröd" bakar jag inte själv varje dag - men det händer!



Det brukar inte heller bli så vackert, men bara det går att äta så... (Vilket är tveksamt ibland!! :-/ Suck...). 

Vad jag däremot gör VARJE DAG, är att laga middag! Fasen vet om inte mina älgfärsbiffar i kantarell- och lingonsky, skulle kunna matcha nåt av Leilas "ihopasvep"!? ;-) Lite grann...? Iallafall på bild...? <:-)



Eller kanske inte...? <:-)

Leila kan framförallt EN sak som inte jag kan; skriva recept!

Jag fixar inte ens att läsa recept... Däremot är jag rätt bra på att improvisera och göra fria tolkningar av dem!

Ungefär det mest meningslösa man kan företa sej i ett kök... Iallafall om man nångång verkligen "får till att", för då kan man ju aldrig göra om sensationen igen!? Eftersom man inte till punkt och prickar minns hur man gjorde, eller ens kommer ihåg allt man hade i... <:-X

Ja, ja... "Låt maten tysta mun", sa man ju förr. Det var väl på den tiden när maten inte heller alltid smakade riktigt så som den borde göra...? 8-X

Men mina älgfärsbiffar VAR faktiskt en liten kulinarisk höjdare!! Som jag rent av troligen kan återupprepa! :-)~

Förutsatt att maken och hans jaktlag lyckas fälla någon älg, vill säga! >:-I Efter andra jaktdagen står det 2-0 till älgarna...

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vårt jaktlag (där jag också får en tilldelning) har inte heller fått någon älg ännu. Men det jag bevakade för tinninga, fick 3 tjurar på mindre än en halv timme efter 07.30 första jaktdagen!

Skriver mer om det i min blogg sen, har inte hunnit, fullt upp av jobb!

Mmmm det där med recept och middagslagning... har en hel del synpunkter på det.

God mat är i alla fall alltid tacksamt.

Och dina bröd ser ut som mina!

Ha en fin dag!

2010-10-13 @ 07:21:36
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Malin B

2-0 till älgarna? Stackars skyttar som fått sätta livet till!!! =(

Jag skulle med glädje smaka din mat, det ser smaskigt ut!!! Och du, jag är inte kräsen på hembakat heller. Jag skulle så gärna smaska både muffins och bröd också. Doften av nybakt/nylagat är rik och hemtrevlig tycker jag.

2010-10-13 @ 07:40:26
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: ✫ Jenny Ölmebo ✫ Fru & 4 barnsmorsa ♥

hehe ja , men det sägs att det som ser hemskt ut brukar smaka himmelskt ^^



Aha så älgarna leder :)



Hoppas du får en fin dag

2010-10-13 @ 08:37:45
URL: http://jennyolmebo.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Ha ha ha!!!! Jag tror jag döööör! En MORrot o en FARrot!!! Du är otrolig!



Fniss igen....precis som du kan jag nästan aldrig göra samma rätt två gånger!

Kramen!

Ragnvi

2010-10-13 @ 08:38:54
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag är också urkass på recept, både att skriva och att följa..Läser gärna, och inspireras, men byter sen ut både det ena och det tredje ;) Men maten blir god (för det mesta...blir den det INTE är det mest råvarorna som inte var bra, se inlägg igår..) Dina biffar ser jättegoda ut! Och det gör väl inget om de inte skjuter nån älg, det är ju ändå såsen som är godast! :D ;)

2010-10-13 @ 09:04:44
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Kommer gärna för att smaka på dina älgfärsbiffar vid tillfälle. Låter smaskiga.

Men det förutsätter ju att älgjägarna lyckas i sitt uppsåt.

Här har vi haft minus tre grader i natt men nu lyser solen och det verkar bli ännu en fin höstdag.

Ha det fint!

2010-10-13 @ 09:07:50
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Anki N

Här var de läckerhet ja!! Nä inte spelar de någon roll hur saker ser ut bara de smakar bra - håller med du!! Jag har aldrig sett Leilas program, jag gillar inte matprogram. Men jag gillar att baka o laga mat "ibland". Jag bakar inte heller vårt dagliga bröd varje dag precis..hur skulle bageriena klara sig om vi alla gjorde så?? Min gubbe hade ju matbrödsbak nojan i flera månader - de gick över eller var de tiden som inte räckte..



Min yngste grabb sköt en älg igår!!



Kramiz o härlig dag

Anki N

2010-10-13 @ 09:56:39
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Älgbiff med kantarell, oj oj oj vad gott:) Jag skulle mer än gärna äta både ditt bröd och dina äppelmuffins.

Förr bakade jag massor, nu bakar jag knappast aldrig, hembakat som är så gott. Jag får nog ta mig i kragen. Här är det också 2-0 till älgarna, jag väntar på att få fylla frysen med lite mat inför vintern.

Kram

2010-10-13 @ 10:09:01
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Anki N

Nix de kan inte gå in, det funkar inte med TT, då skivas han, men de har vindskydd, men där står de aldrig...ler.

Hade stallet öppet förut men gick de in så bråkade bara bus TT.

Kramiz Anki N

2010-10-13 @ 10:38:46
Postat av: Susanne

hahaha... du kanske ska starta en matblogg... eller kanske inte ;-)



Svar: Vadå färgmatchad... det är MIN fåtölj...basta! (men jag håller med om att hon passar bra i den, alltför bra!)



Kram

Susanne

2010-10-13 @ 18:46:26
URL: http://kandy.se
Postat av: annette

Känner igen detta med att improvisera, får ofta lite tips från recept sedan gör jag min egen variant av det hela som oftast inte går att upprepa, utan då blir det en ny variant.

Älgfärsbiffar brukar bli så goooott, fälls det ingen älg idag hos Er så får väl maken vara hemma även imorgon;)



annette

2010-10-13 @ 19:48:26
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: J:son

DOM biffarna såg inte ut att smaka illa, nej.....



rusar ut i köket och brer en natt-macka, för NU blev jag hungrig också....Hehe!



Kram, J:son

2010-10-14 @ 02:27:41
URL: http://skrivfingerkli.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Haha! Mina muffins ser ALLTID ut så där! Jag förstår inte vad de har emot mig...tårtbottnarna jag gör blir ju alltid perfekta:)

Men dina älgfärsbiffar skulle passa utmärkt till alla mina kantareller, låter otroligt gott. Jag har ju ingen jägare här hemma så det är inget jag blir bortskämd med.

2010-10-14 @ 12:11:21
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0