Inte nog med att man tar många hundra foton...


Vissa av dem gör man hundratals olika redigeringar av också! 8-)

Eller inte riktigt så-å-å många, kanske... Men en handfull är iallafall inte ovanligt när det gäller mej.

Valde ut några stycken olika varianter av några fågelfoton tagna under de senaste dagarna, och de finns nu samlade i ett bildspel. Klicka här för att komma till det! :-)

Och titta här nedan!

Äntligen har jag lyckats fotografera den lilla häftiga gärdsmygen!! :-D



Svartvitt är förövrigt något jag experimenterar mycket med nu. Det har blivit betydligt roligare sen jag skaffade mej Elements för 1½ månad sen. :-)

-------------------

Jag förresten gjort en egen kategori åt inläggen som är länkade till bildspelen - som kort och gott heter just "Bildspel".

Och om man skulle göra ett litet "arkiv" över bildspelen också, så skulle det kunna se ut så här:

1. September 2010

2. Oktoberbilder I

3. Same But Different

Inte så många ännu, alltså. Men jag känner på mej att det kommer att bli fler framöver!

Dock är inte mina bilder så stora och högupplösta att de lämpar sej att titta på i helskärmsläget, som är möjligt att klicka fram. De blir helt klart bäst i den lilla visaren, direkt i inlägget! :-)

För den som också vill göra såna här bildspel, finns det en liten "guide" här. :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Hannah Larsson

Jättesnygg bild. Gillar bruset i bilden måste jag medge, gjorde verkligen känslan när den var i svartvit också. :) Tummen upp!



sv: Jo, hans personlighet kommer ofta fram i bilderna också. Min fina lilla vovve. ;) Åh, tack så mycket!



Ofotogenisk vovve känner jag igen, min svartvita vovve Cayenne gillar inte direkt att vara med på bild alltid. Men med godis och leksaker blir allt superroligt, testa det nästa gång du fotar din vovve om du inte gjort det innan. :)

2010-10-20 @ 13:48:48
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

Gärdsmygar är luriga..de vill ju gärna sitta och smyga inne i nån buske ;) Men här har du lyckats fånga den! Sv/vit är intressant...oftast tycker jag landskap gör sig bäst i färg, medan porträtt/djur gör sig bra i sv/vitt.

2010-10-20 @ 13:53:47
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Hanna

Fina bilder!:)

Du är inte själv med att göra massa olika rediegeringar. Jag brukar också göra det.:)



SVAR: Engelsk springer spaniel är verkligen en härlig ras!:) Tror inte hon var så blyg. Hon tyckte inte det var roligt att vara med på kort.:)

2010-10-20 @ 17:55:07
URL: http://fotoavhanna.blogspot.com
Postat av: Gärdsmygen

Min favorit!!! Härlig bild. Såg faktiskt en gärdsmyg i söndags. Annars har det som sagt varit om dem i år.

Fint bildspel du gjort!

2010-10-20 @ 18:22:03
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: annette

Superläcker bild på Gärdsmygen, glömmer aldrig förra året då jag fick se små gärdsmygsungar som var ur boet för första gången, dom bilderna vårdar jag ömt!

Tittat på bildspelet och det är ju hur kul som helst att testa olika redigeringar, har nog oxå ofta ett flertal varianter på gång allt som oftast

s/v i element är roligt att hålla på med!!



Får Ni oxå snö inatt!?



annette

2010-10-20 @ 18:48:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anki Nilsson

Ja nu blanskar de på här oxå...dropp, dropp.

Who vad många fina bilder du har...japp nu ska jag kolla hur du gör då...



Kramiz o go afton

Anki

2010-10-20 @ 19:04:51
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Grattis till bilden på Gärdsmygen :) de är inte lätta att få på bild :)

2010-10-20 @ 22:25:22
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0