Mera snö...


Idag hade jag närmare två decimeter att pulsa fram igenom, på min väg till fågelfröautomaterna... I lågskor! <:-)

Tänkte att jag skulle förekomma ekorren, för igår förmiddags fick jag syn på den genom köksfönstret - och den stackarn drog och slet och till och med bet i locket på sin matlåda, men det hade obönhörligen frusit fast (igen...). <:-) Så kommer den idag också, ska den inte behöva råka ut för samma sak en gång till!



Det ska väl bli en riktig köldknäpp nu rätt vad det är också, förresten!? Känns på nåt vis som om jag inte har riktigt rätt garderob för det här klimatet!? 8-I Fel skor, ingen mössa, ingen päls...

Men jag har åtminstone fått rätt däck på bilen nu! :-) Sonen la på dubbdäcken åt mej igår. Sen tog han den bilen och körde till sin flickvän (för han ska göra service på den på sitt jobb idag), så nu är jag lika väl hänvisad till vår andra bil... Som i och för sej har för årstiden godkända däck, men däck som knappast kan kallas för bra... :-I Och än värre; man måste få upp motorvarvet på si så där 2500-3000 för att det ska bli lite värme i den - och köra i 110 (alternativt dra på med full gas på en låg växel) när det är halt är ju inte det smartaste man kan göra. Så det blir alltså till att frysa lite även när man är ute och kör!

Halleluja, vad jag älskar vintern...! X-/



Det är dock inte så trevligt att åka skridskor med bilen, vilken man lätt gör med de här odubbade däcken, även om man tar det betydligt lugnare än 110 km/h!! Inbromsningar och 90-gradiga svängar bör planeras i synnerligen god tid - annars får man rätt och slätt ta svängarna vid ett senare tillfälle, och tacka sin lyckliga stjärna för att man inte hade någon framför sej när man upptäckte att det inte gick att stanna!

Nu ska jag ut och skotta mej en liten stig fram till soptunnan! Den som bara har en liten uslig skyffel behöver inte frysa när det är vargavinter!! ;-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej



Stackars ekorren. Likadant var det i vårt fågelhus. Det var totalt igensnöat. Jag fick hacka bort is så de små liven kunde komma åt maten.



Men du, 110 i det här väglaget låter inte som nån bra ide´. Ta det lungt bara.



Jag har klarat av mitt första snöskottningspass nu. Men det blir nog en eller två gånger till idag. Det snöar och blåser omkring som attan.



Nu ska jag dyka i målarfärgen en stund. Hallen ska bli klar till helgen.



Men först måste jag ha lite kaffe.



Ha de bra i snödrivorna..

2010-11-25 @ 10:38:32
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: mimmi

Du får ge dig ut och leta efter ekorren idag .. det är mitt råd till dig :) Prata med den och tala om att du har fixar till matlådan :)Jag har precis kommit in ..stelfrusen om fingrarna så jag sitter och skriver med ett ett pekfinger för de andra är så stela än att jag inte kan skriva med dom :)

Skridskor .. nej tack .. jag åker bara på rumpan hela tiden så det har jag gett upp ;)

Jag får säga att jag gillar din ren och även mössan ;)

Jag hade en som såg nästan likadan ut på mig idag ..men jag vet inte va tusan man skall ha på handen för att inte frysa ..man skall ju kunde komma åt kameran också. Jag såg en ekorre idag ..men den såg mig också .. så det blev inga bilder på den

Så nu ger jag dig ett spark där bak och säger att du skall ut och försöka få bild på en ekorre ;)

2010-11-25 @ 13:41:48
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Jane

Håller med dig - det är helt ok att åka skridskor på vintern - vanlig skidåkning (ej i backar ...) gillas oxå, speciellt om man grillar korv eller har varm choklad med sig och rastar ofta så man inte blir andfådd :)

2010-11-25 @ 22:08:23
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0