Ska be att få revidera...


...mitt för i morgon (midsommarafton) gissade pris per liter för jordgubbar!

55 spänn var nämligen vad de kostade idag - utanför MAXI i Älmhult. Herre gud... Dessutom var det växthusodlade "gubbar". Visserligen från Bromölla, som förvisso ligger i Sverige... Men iallafall!!! Det lät ju mest som ett skämt!?

Istället gick jag tvärs över parkeringen bort till järnaffären, och köpte 2 liter av "utländskan" som satt vid deras parkering och sålde för endast 40:-/litern. >:-)

I morgon kommer förmodligen jordgubbarna - iallafall de som säljs vid MAXI - att kosta 60 spänn litern! MINST...!! Och då ska jag tycka att mina, som jag köpte idag, är de godaste jag nånsin har ätit!!! :-D

Det stod förresten på en skylt att det var svenska jordgubbar, men ärligt sagt är jag beredd att stå ut med att de kanske i själva verket är polska (??), för nån himla måtta på priset får det ju ändå vara!!! Och jag provsmakade en nyss, och den var väldigt söt och god. Inte så stor, men vackert röd. :-)~

För övrigt har jag ägnat större delen av dagen åt något annat rött; herrlagets tvätt!!!

Kom till jobbet vid halvtiotiden, och upptäckte att den som satte igång tvättmaskinerna efter matchen igår hade blandat vitt och rött... 8-X Det är ett nytt matchställ som bara använts ett par gånger, så de röda shortsen hade frikostigt färgat av sej på de vita tröjorna - som inte längre var vita, utan glatt grisrosa!!!

Halleluja, vad jag har tvättat och tvättat och tvättat idag!!! Tror jag har kört om tröjorna 6 gånger, eller i varje fall 5, och så fick jag köra iväg och köpa lämpligt blekmedel också...

Så en för dagen planerad halvtimmes jobb, blev i ett huj fyra timmar istället.

Tur jag inte hade nåt viktigare för mej, typ... >:-I Men nu tar jag iallafall semester några dar!!!



När jag körde hem från jobbet såg jag flera stycken bilar parkerade invid vägen, än här och än där... Folk var uppenbarligen ute och plockade blommor - gissningsvis till sina midsommarstänger och andra festarrangemang. :-)

"Det man förlorar på gungorna (läs jordgubbarna!) tar man igen på karusellerna"...? :-)

/AnnaKK




PS! Fotot är från torgförsäljningen i Kristianstad. Där är blommorna så billiga att det knappast lönar sej för folk att köra ut på vischan och plocka lupiner - men det kan ju istället tänkas att de skaffar jordgubbarna till midsommarfesten nån annanstans än från torgstånden...!? Det finns sto-o-o-ora fält med jordgubbsodlingar alldeles i närområdena... ;-) DS!








Kommentarer
Postat av: anki

ja jisses vad dyr jordgubbarna är nu,, jag vägrar betala så mycket utan jag väntar snällt tills mina egna blivit röda och goda.. :-)



oj då, rosa shorts blev det visst.. :-) hoppas du fick tillbaka det vita igen...



soligt och varmt här, imorgon ska jag plocka lite blommor och ställa på borden.. :-)



ha en skön kväll

2010-06-24 @ 17:02:56
URL: http://engstromsfoto.sek
Postat av: ingrid

Får väl se om det blir några "gubbar" imorgon.. Kan tänka mig det blir jordgubbstårta hos vännerna. Blir lite annurlunda firande på dagen i år tar vi midsommarlunch på hemmaplan med pappa. Men på kvällen blir det med kompisar (och sen övernattning hos pappa) Ungdomarna ville ha huset för sig själva..

2010-06-24 @ 17:10:13
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: mimmi

Jag köpte mina igår och då kostade de 35 kr litern . de var tyska och de smakade jätte gott :) idag tar de 45 kr för precis samma jordgubbar så ja .. i morgon blir det nog runt 55 för de höjs tydligen med 10 kr dygnet .

Jag har inte plockat blommor .. och inte har jag köpt heller ..även om nu de blommor på din bild här såg väldigt fina ut :)

ha det så gott och hoppas nu att de blev nöjd med din tvätt så som du fick slita :)

kram

2010-06-24 @ 17:15:40
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Jordgubbar är överreklamerade! Och så finns det ju gratis smultron ;) Men jag blir nog hemma och "firar"...

2010-06-24 @ 17:36:54
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

Japp, samma pris här men ... just det ... men, här fanns det inga andra att välja på. Fräckt tycker jag! Gör ett nytt försök i morr´n, TIDIGT, så ingen annan hinner före :))

Ha en riktigt mysig Midsommarafton med allt vad det innebär!

2010-06-24 @ 20:33:43
URL: http://janesmax.blogspot.com
Postat av: lizaloop

...jag betalade 65 för TYSKA gubbar idag..

2010-06-24 @ 21:41:35
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: soffie

vi bestämde att vi bojkottar jordgubbarna på midsommarluchen vi käkar bara glaSS sen åker jag till Mallorca på e.m

glad midsommar

2010-06-24 @ 22:33:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jordgubbarna är oförsvarligt dyra. Kan tänka mig att direkt efter midsommar kommer vi att få se lite andra priser.

Så du menar att fotbollslaget inte skulle gilla att spela i rosa utstyrsel? ;) Det är inte kul när sånt händer och vilket jobb du fick dig.

Tur att du är en händig kvinna som får ordning på allt igen. Då slipper de skämmas på planen. ;)

Ha en riktigt fin midsommar.

2010-06-25 @ 00:10:25
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Lisa - InkyWings

60;- kostade dom här enl. uppgift. Köpte inga själv, inte ens dom svenska gubbarna är goda nog till det priset. GAH!



Ska bli intressant att se vad dom landar på i veckan som kommer.... 25:- kanske? >:-)

2010-06-26 @ 08:35:26
URL: http://lisainkywings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0