Go´morron!


För sista gången den här terminen har jag skjutsat dottern till tåget, som hon åker med till och från sin skola. :-) Nu är med andra ord sommarlovet nära!!!

Bilden nedan visar vilket offer jag är för "aggressiv marknadsföring"... <:-)



En sån där elektrisk kaffekvarn har jag nämligen önskat mej i flera år. :-) Och nu kunde jag plötsligt (i en ICA-butik nära mej) FÅ en alldeles GRATIS - om jag köpte tre valfria påsar Gevalia hela kaffebönor... 8-)

Småsniken som man ändå är, köpte jag förstås tre lika dana påsar av den billigaste sorten - och ärligt sagt; Det blir inget särskilt gott kaffe av de bönorna! X-I 

Men jag har iallafall kvarnen nu - och den underbara doften av nymalet kaffe!! :-D

----------

Maken å sin sida, har en tid önskat sej mobilt bredband. Häromkvällen ringde en telefonförsäljare och erbjöd just ett sådant... Det slutade med att maken slog till - men enbart med den lömska baktanken att testa om sånt över huvudtaget fungerar här ute i skogen, där det ofta är lite si och så med täckningen. Sen ska han skicka tillbaka det, för man har ångervecka eller vad det heter...

Trevlig torsdag!! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Det där med nymalt och nybryggt kaffe låter inte så dumt. Jag kommer när jag får tid!

Jag klippte en del av häcken i går kväll. Blev genomsur från kepsen till skorna, har nog aldrig varit så genomsur någon gång sedan jag låg i lumpen, och det är som bekant ett antal år sedan. Nu när syrenerna nästan blommat över så har mina fina rododendron börjat att blomma. Med rådande väderlek kommer nog blomningen att hålla sig ett par veckor i år. I går kväll var det mycket folk i kvarteret, i två av grannhusen var det firande av studentexamen. Jag räknade till 19 parkerade bilar! Men synd att det regnade mest hela dagen.

I morgon åker jag nordväst ut för att fira de yngsta barnbarnens skolavslutning. Vädret lär inte bli så över sig men det kan knappast bli värre blöta än den jag utstod i går.

Ha en bra dag!

2010-06-10 @ 09:02:05
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Morten Pedersen

Ja kaffe må til og den beste kaffen blir nettopp av nykværnede bønnner.

2010-06-10 @ 10:07:35
URL: http://photo.dv.no
Postat av: Malin B

Härligt att lovet är nära, här är det en vecka till...



Jag brukar ju också "ta del av" specialerbjudanden. ;) Det gäller ju att passa på.

Kaffekvarn har jag dock en ståendes på hyllan i köket, inte för att den används utan för att den är ett minne efter farfar. Nu slog mig tanken att jag faktiskt KAN använda den. ;)

2010-06-10 @ 13:02:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Nika

Ni är riktigt finurliga, jag önskar mig också en sådandär kaffekvarn. Det luktar så vidunderligt gott när man maler kaffe

2010-06-10 @ 14:42:52
URL: http://simonslane.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Här har vi ju en gigantisk kaffekvarn i stan...Löfbergs lila sänder ut doftmolekyler ibland så man blir alldeles virrig, darrit, stirrig ;) Det luktar verkligen gott!

2010-06-10 @ 14:52:15
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Hi hi men Du har en kvarn och Du fick till en jäkligt snygg bild på det oxå;)



annette

2010-06-10 @ 20:21:04
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0