Visst var det...


...gullregn! :-)



Yvonne och Jane slog spiken i huvet.

Spikar gör vi lite grann här också, maken och jag. Eller skruvar, rättare sagt... Sen maken skaffade uppladdningsbar skruvdragare har spik nästan blivit en bristvara i det här huset. Behöver man nån gång en sån, kan man få leta både länge och väl. <:-) (Eller så kan man gå ut i trädgården och dra ut en ur vårt stackars staket, som håller på att fullständigt falla sönder och samman... Det ska ju ändå rivas innan sommaren är slut! Är åtminstone tanken...).

Det vi bygger är en slags vägg. Eller om man hellre ska säga rumsavdelare... Vår gillestuga ska få två avdelningar!

Fast nu blir det inte mer gjort där förrän efter helgen... Maken och ungarna åker på mini-semester ikväll, och blir borta över helgen. Och jag ska ha det toppenbra och skönt i min ensamhet! :-D

Eller ensam och ensam... I princip är jag hemma som hundvakt, fast kommer det till kritan så tror jag att han vaktar mej mer än vad jag behöver vakta honom!?! ;-)



"Min" bil försvinner dessvärre med semesterfirarna... Men det finns ju en uppsjö av andra bilar här, så jag ska nog klara mej ändå. Tror ni dotterns pojkvän lånar ut sin sportiga "vad det nu är för nåt - en slags Nissan" till mej!?! ;-) (Inte den guldiga på bilden alltså, är det kanske bäst att jag tillägger. Det är en Ford Mustang GT. Nån som kan låna ut en sån till mej??? 8-D).

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Anki N

Guldregn,,,ja de e vackra men giftiga, minns jag någon sa till mig en gång i tiden!! Så de har lämnat dig alldeles allena, de är skönt då och då att bara få rå sig själv. Är de må hända på väg till Vimmerby? Jag har haft min lillkille som kom igår från Vimmerby, sov över här i natt o for vidare hemmåt för en stund sedan för nu stundar Hasslöfestivalen för Karlskroniterna iställer.

Trevlig fredag, varm o klibbig är den.

Kramiz Anki N

2010-07-16 @ 11:43:43
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Anonym

De var inte så svårt....hihi

MEN DU...du måste komma tillbaka till mig igen o se vad Fru Nilsson lyckats med....hon är stolt nu.

Kramiz Anki N

2010-07-16 @ 13:39:51
Postat av: Yvonne

När en del karlar blir "gräsänklingar" så har dom jättetråkigt, medans damer oftast tycker det är vardagslyx att få rå om sig själva ett tag! Hoppas att du får det trevligt! Jag har ju ingen bil...bara min lilla grå cykel ;)

2010-07-16 @ 14:16:04
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: ingrid

Här är inte alltid bilarna där man ställt dem heller längre sen dottern kom hem. Men en är ju oftast kvar som tur är.. Här är vi hemma igen efter härliga dagar i Falkenberg -imorgon till Halmstad och Ulf Lundell i Brottet med ALLA barn och resp!!

2010-07-16 @ 16:20:40
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Nu äntligen har jag fått semester! Skulle sitta fint med total ensamhet några dagar här...!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-16 @ 16:52:49
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: mimmi

Va gott att få vara ensam ett litet tag ..eller :)

Ibland räcker det med ett par timmer sen är det nog och man vill ha lite sällskap igen :)

Vi kan ju hoppas att du får låna hans bil.. om den rullar förstås .

Nu skall det visst bli riktigt skitväder ett bra tag .. så idag får man då försöka att njuta av denna värme och sol så länge man nu kan .. så ikväll blir det Segerstad igen ..det skall gå en enorm stor tjur där har det kommit fram .det är några som har sett den .. så jag VILL OCKSÅ SE DEN . .. får se om man har tur ikväll ... jag tar med min älgmugg .. då kanske kanske man kan få se den ;)

2010-07-16 @ 17:02:35
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: anki

härlig bild :-) skönt med en ensam helg, lugn och ro och bara göra det man vill,, även om man kan det med familjen hemma så blir det på ett annat vis när man är helt själv.



ha en fin fredag kväll

2010-07-16 @ 17:55:58
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: annette

Du får säkert låna pojkvännens bil, om inte så har säkert Din son en eller annan som han lånar ut, men ta en med motor i;)

Skönt att vara ensam en helg skulle jag tro,då kan Du ju göra lite som Du vill och känner för, fota massor kanske om vädret tillåter, laga mat när Du är hungrig osv.

Ha det så gott!



annette

2010-07-16 @ 21:45:08
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Jag skvätte inte över ett dugg när jag marmeladade ;) Bara man har en tillräckligt stor kastrull och rör ofta så...jag kokar på rätt hög värme, 3:an eller så, så det går undan..Blir det lite blåbärssylt kanske? Har inte varit ute i skogen och kollat på länge..det har ju varit så varmt och så är det en massa myggor där och vaktar blåbären ;)

2010-07-16 @ 21:54:13
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Kaptenen, log lite igenkännande;)

2010-07-16 @ 22:01:05
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ragnvi

Morning! Du får njuta rejält av blåbären när det blir så dags! Torrt i markerna, blir kanske inte så mycket blåbär i år....själv klättrade jag på en stegen igår kväll...jisses!....ska göra flädersaft!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-17 @ 05:44:01
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0